مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



ما مانع حج حجاج ایرانی نیستیم


وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای ایران را مانع اصلی عدم شرکت حجاج ایرانی در مراسم حج دانست.

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور مانع سفر حجاج ایرانی نبوده و نیست و این دولت ایران است که مانع حجاج ایرانی می‌شود..

به گزارش خبرگزاری رسمی «واس» عربستان، وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات هماهنگی‌های حج امسال با طرف ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.

وزارت حج عربستان می‌گوید که هیأت مذاکره کنند ایرانی حاضر نشده است که صورت جلسه مذاکرات انجام شده را امضا کنند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج ایران خواسته است برای بررسی هماهنگی‌ها و موارد مربوط به درخواست‌های حجاج ایرانی برای حج سال 1395، به عربستان سفر کند.

به گفته وزارت حج عربستان، این ارگان سعودی با مقامات مربوطه، اقدام به بررسی راهکار سفر هیأت ایرانی کرده و این هیأت از طریق نمایندگی عربستان سعودی در دبی امارات، ویزای ورود به عربستان را دریافت کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت حج و عمره عربستان با هیأت امور حج جمهوری اسلامی ایران به ریاست سعید اوحدی دیدار کرده و دو طرف طی این دیدار، در مورد همه امور مربوط به سفر حجاج ایرانی به بحث و تبادل آرا پرداخته‌اند.

وزارت حج عربستان توضیح داد که امکان دریافت الکترونیکی ویزای ورود به عربستان وجود دارد.

به گفته این وزارتخانه عربستان، برگزاری مراسم دعای کمیل و مراسم‌های دیگر از قبیل برائت از مشرکین، مانع حرکت حجاج می‌شود.

پیشتر، رئیس سازمان حج و زیارت در مورد برگزار شدن یا نشدن حج تمتع 95 گفته بود، برگزار شدن حج منوط به پذیرش 4 شرطی است که ایران برای سعودی‌ها گذاشته و این سازمان همچنان تلاش خود را برای اقامه این واجب شرعی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
ربودن حجاج ایرانی توسط سعودی ها-حتما ببینید(حج-منا-مهم)