علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چگونه بهترین روشویی را انتخاب کنیم ؟


چگونه بهترین روشویی را انتخاب کنیم ؟

در ابتدا توضیح کوتاهی راجع به روشویی می دهیم و در ادامه به نکات مهمی می پردازیم .

روشویی لگنی است از جنسی مانند سرامیک یا فلز که شیر آبی بالای آن کار گذاشته می‌شود و برای شستن دست و رو به کار می‌رود. روشویی در هر جایی که به آن نیاز باشد ساخته می‌شود به‌ویژه کنار توالت.

در ایران به این فضا و لگن کارگذاشته ‌شده در آن دست‌شویی می‌گفته‌اند و هنوز هم می‌گویند. روشن است که واژۀ دست‌شویی به محل شستن دست اشاره دارد؛ ولی بعدها دستشویی از روی مجاز به کل مجموعۀ توالت و محل شستن دست گفته شد و سپس ‌تر برای پرهیز از واژه‌هایی مانند مستراح یا توالت، از واژۀ دست‌شویی برای اشاره به معنای توالت بهره گرفته شد. بنابراین، اکنون در ایران برای نامیدن جایی که در آن تنها دست و رو را می شویند از واژۀ روشویی استفاده می کنند.در این چند سال اخیر تنوع در روشویی و سینک و توالت فرنگی و... باعث به وجود آوردن دکوراسیون های متفاوتی در سرویس بهداشتی شده است و انتخاب بهترین نوع سینک و روشویی تاثیر خیلی زیادی در دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد ،به گونه ای که یک روشویی می تواند به کلی فضای سرویس بهداشتی را تغییر دهد.

در این جا می خواهم شما را با انواع روشویی و کاربرد آن ها آشنا کنم تا شاید سهم کوچکی در طراحی و دکوراسیون شیک شما داشته باشم .روشویی ها از یک نظر به انواع روشویی سنگی ،روشویی فانتزی ،روشویی کلاسیک تقسیم می شوند .که هر کدام با توجه به سبک خانه و البته در صدر آن سلیقه شخصی افراد انتخاب می شوند.

در انتخاب روشویی نباید تنها به شیک بودن آن بسنده کرد ، بلکه جنس ، مقاومت و نوع و.... از مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.روشویی سنگی از تنوع بسیاری برخوردار است ،بطوری که روشویی سنگی می تواند به سبک روشویی فانتزی ساخته شده باشد و یا بیشتر با سبک روشویی کلاسیک می باشد .در این جا چند نمونه عکس از مدل های مختلف روشویی آورده شده است .

روشویی روشویی

همانطوری که در بالا گفته شد ، باید در انتخاب روشویی بسیار دقیق باشیم .روشویی هایی وجود دارد که برای کودکان طراحی شده و علاوه بر این کاربرد ،استفاده های دیگری نیز دارد .روشویی از جنس چوب هم نوعی از سینک و روشویی است که در برخی از خانه ها استفاده می شود و محبوبیت خاصی یافته است.

طراحی ها و تنوع زیاد در روشویی شاید کار شما را در انتخاب بهترین و روشویی مناسب سخت کند ،ولی اگر از قبل در مورد انتخاب آن و سبک آن مطالعه و تحقیق کنید و بدانید که چه مدل و نوعی مد نظر دارید کارتان بسیار آسان می شود و انتخاب را برای شما راحت می کند.

توصیه های مهم و کلیدی:

  • روشویی انتخابی شما با جنس و رنگ کفپوش و دیوارها همخوانی داشته باشد.
  • روشویی از چنس شیشه شاید در نگاه اول خیلی شیک به نظر بیاید ولی به مرور زمان لک می شود و آن زیبایی اولیه را از دست می دهد .روشویی سنگی عمر طولانی تری نسبت به شیشه و پلاستیک دارد.
  • اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است سعی کنید از روشویی براق به جای مات استفاده کنید ،چون روشویی براق فضا را بزرگتر نشان می دهد.
  • به نورپردازی روی روشویی خود توجه کنید ، علاوه بر دوچندان کردن زیبایی روشویی و فضای سرویس بهداشتی ،آینه روشویی را برای مصارف اصلاح و ...قابل استفاده می کند.
  • اگر فضای شما کوچک است علاوه بر براق بودن ،سعی کنید روشویی با کابینت کوچکو آینه های کشیده انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شد مدل ها و انواع و همچنین نکاتی درمورد انتخاب روشویی مناسب بیان شود که شما را در خرید و تهیه روشویی کمک کند.


ویدیو مرتبط :
کارواش بخار-روشویی