مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مسلمانان فریب پرچم‌های سیاه را نخورند


به گزارش «شیعه نیوز»، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در مراسم بزرگداشت جانبازان مقاومت اسلامی لبنان ‌آغاز شده است.

مهمترین محورهای سخنان نصرالله

در این روز عزیز و مبارک، ای برادران و خواهران، به شما سلام و درود می‌فرستم، اعیاد شعبانیه را به شما تبریک عرض می‌کنم، روزهایی که آکنده از مفاهیم جهاد، جانفشانی، فداکاری و صبر بر جراحت و مصایب است.

سالروز میلاد اباعبدالله الحسین(علیه السلام)،‌ حضرت سید الساجدین امام سجاد(علیه السلام) و سالروز فرمانده شجاع اباالفضل العباس(علیه السلام) و سالروز میلاد مولایمان صاحب‌الزمان حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تبریک عرض می‌کنم.

روز میلاد حضرت اباالفضل(علیه السلام)، روز جانباز است، چرا که حضرت عباس(علیه السلام)، مجاهد مقاوم مخلص، پاک، سخاوتمند، شجاع، مصمم و با عزم و اراده و مطیع امامش و مبارزه و پرچمدار آن امام بزرگوار بود.

سخنانم سه محور دارد؛ اوضاع کلی منطقه، انتخابات شهرداری‌ها که کشورمان لبنان شاهد آن است و مسئله سوم مربوط به مجروحان و جانبازان و مسئولیت‌هایمان است.

باید روز نکبت (روز اشغال فلسطین) را یادآوری کنیم که مشاهده می‌شود همانند تمام آنچه با فلسطین ارتباط دارد، به فراموشی سپرده شده است.

امت اسلام از پیامدها و تأثیرات نکبت در فلسطین و وضع امت در آن مرحله و پیامدهایش رنج می‌برد.

در سال‌های اخیر طرح و نکبت مشابه آنچه در فلسطین رخ داد، شاهد بوده‌ایم که امروز با مدیریت و برنامه‌ریزی وارث انگلیس در منطقه یعنی آمریکا صورت می‌گیرد.

میان نکبت 1948 (اشغال سرزمین فلسطین) و نکبتی که امروز می‌خواهند بر ما تحمیل کنند، یک فرق اساسی وجود دارد.

تفاوت نکبت 1948 و نکبت امروز این است که مردان، زنان، دولت‌ها،  ارتش‌ها، احزاب و جریان‌های پویا و زنده و قوی، هوشیار، بصیر و مصمم به شکست طرح آمریکا و مزدورانش در صحنه حاضر هستند.

داعش هنگامی که در جبهه‌ها شکست می‌خورد، به انفجار در محله‌های مسکونی بغداد در عراق و دمشق در سوریه و ضاحیه جنوبی بیروت در لبنان روی می‌آورد.

کلینتون زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود، در سال 2009 میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد که آمریکا کسانی را که فکر وهابی دارند، جذب کرده و با همکاری ارتش پاکستان برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروی آنها را آموزش داده و مورد حمایت قرار داده است.

مشکل امروز آمریکایی، مقاومت، سوریه و ایران و جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین و حرکت به‌سمت خط مقاومت در عراق و یمن و پیشرفت و شکوفایی طی سال‌های اخیر است.

آمریکایی‌ها از همان تجربه‌ای که در مقابل شوروی استفاده کردند، بهره برده و افراد به‌اصطلاح مجاهد را به سوریه و عراق آورده‌اند.

تجاوزگری اسرائیل هرگز نتوانسته است روح و فکر و اولویت داشتن مقاومت در میان ما را از بین ببرد.

سخنان ژنرال کلارک از فرماندهان سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان را یادآوری کنم که گفته بود آمریکا، داعش را برای مقابله با حزب‌الله ایجاد کرده است.

آنها (آمریکایی‌ها و مزدورانشان) می‌خواهند داعش در مرزهای شرقی و غربی ایران و حتی اگر بتوانند در داخل ایران وارد شود و رژیم سعودی در این راستا فعالیت می‌کند.

ای مسلمانان، آنچه در منطقه می‌گذرد، نبرد سنی و شیعی نیست که آنها (دشمنان) برای القای چنین مسئله‌ای تلاش می‌کنند، آنها گروه‌هایی را برای جنگ با روح مقاومت و از بین بردن بیداری و نابودی همه چیز به منطقه آورده‌‌اند، دیگر اولویت منطقه اصلاح نیست،‌ بلکه جنگ با تروریسمی است که آنها (غربی‌ها به‌سرکردگی آمریکا) به منطقه آورده‌اند.

نبرد در منطقه نبرد با گروه‌های وحشی‌ای است که آمریکا برای ویرانی منطقه و از بین بردن محور مقاومت به منطقه آورده است. مسلمانان نباید از این‌همه شعار و پرچم‌های سیاه الله اکبر و لااله الا الله و ریش‌های بلند فریب بخورند.

این طرح تروریستی، شکست خورده و نتوانسته است به اهداف خود برسد و اگر خداوند بخواهد هرگز به هیچ یک از اهدافشان در منطقه نخواهند رسید.

به آن دسته از مسیحیانی که همچنان بر آمریکا تکیه و به آن دلخوش کرده‌اند، باید بگویم که آمریکا در راستای منافعش، هیچ فرقی میان مسلمانان و مسیحیان قائل نیست.

از مردم مخلص خود در استان‌های بعلبک و بقاع که از تمام فهرست‌های وفاداری و توسعه در انتخابات شهرداری‌ها حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

باید توجه همه را به فداکاری‌ و جانفشانی نیروهای ارتش لبنان و مقاومت جلب کنم که نقش بسزایی در فراهم کردن فرصت امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات در بقاع  ایفا کردند.

فداکاری‌ها و جانفشانی‌های ارتش و مقاومت، امنیت و اطمینان را به وجود آورد و امکان برگزاری مرحله نخست انتخابات شهرداری‌ها را فراهم کرد.

ما با هیچ‌یک از طرف‌های لبنانی به‌عنوان دشمن تعامل نمی‌کنیم، مگر آنکه، آنها خود را دشمن قلمداد کنند.

ما فهرست‌های مقابل خود را دشمن و رقیب نمی‌دانیم، بلکه آنها هم‌میهن ما هستند و چه‌بسا باورهای مشخصی داشته باشند.

ما با وجود مشکلاتی که با همپیمانان خود داشته‌‌ایم، با جریان المستقبل در بیروت ائتلاف نکردیم، زیرا آن را رقیب سیاسی خود می‌دانیم، و تصمیم خود را مبنی بر عدم‌ائتلاف با رقیب سیاسی گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
تعویض پرچم قرمز حرم امام حسین(ع) در کربلا با پرچم سیاه