مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



سَلفی های غزه جوانان را به دام داعش می اندازند


به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری فرانسه در نوشتاری به فرصت طلبی سلفی های باریکه غزه پرداخته است. سلفی ها در غزه پایگاه های مهم و مستحکمی دارند و عموما از طرفداران تفکر تکفیری و داعشی هستند.

این نوشته تاکید می کند که سلفی ها از وضعیت وخیم اقتصادی و اجتماعی در غزه و نیز بیکاری جوانان سوءاستفاده کرده و آنها را به دامان داعش می اندازند.

البته سلفی ها در غزه با سدی محکم به نام حماس روبرو هستند که تفکراتی معتدل دارد اما به گفته رهبران سلفی در این باریکه متراکم، آنها بیش از ۳ هزار جنگجو در اختیار دارند.

بااینکه واقعا نمی توان روی این اعداد و ارقام حساب کرد اما واقعیت آن است که افزایش لفاظی های مذهبی و تندروانه به سبک داعش و استفاده از پرچم این گروه تکفیری در غزه نشان می دهد که سلفی ها جای پای خود را در این منطقه از فلسطین به شدت محکم می کنند.

بیکاری ۴۵ درصدی در غزه خود یکی از بهترین عوامل برای کشیده شدن جوانان به سوی تفکرات سلفی و داعشی است.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
چندسؤال فَنّی از داعش سَلفی پیرامون کشتار در عراق-سوریه