مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مقتل خوانی که با ذلت از دنیا رفت!


به گزارش شیعه آنلاین ، بیشتر از 40 سال است که حجت الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی در حسینیه صنف لباس فروش‌های بازار تهران منبر می‌رود. او که در دوره‌های مختلفی در شهرهای کشورمان منبر رفته و سخنرانی کرده، به خوبی آداب این فن را می‌داند.

ایشان در یکی از مصاحبه های خود به تاثیر سو روضه مکشوف خواندن اشاره داشتند که در این بخش به آن اشاره می گردد:

یک نکته بسیار مهم درباره روضه مکشوف خواندن این است که کسی که اصرار دارد این طور روضه بخواند، عزیز از دنیا نمی‌رود، بلکه دچار ذلت و خواری می‌شود. این نمونه را در زندگی‌ام دیده‌ام.

شخصی بود که از بردن نامش معذورم، اما همیشه و بدون هیچ رعایت و ملاحظه‌ای درباره حال مجلس و شأن دستگاه اهل بیت(ع) روضه باز و مکشوف می‌خواند، در آخر عمر با ذلت و خواری از دنیا رفت.

یک منبری دیگر هم می‌شناختم که همیشه روضه بسته خواند و مطالب را با کنایه و اشاره بیان می‌کرد. حاج شیخ مرتضی عیدگاهی مشهور به شهیدی بود که روضه‌هایش اثر گذار بود و مردم با شنیدن آن اشک می‌ریختند، اما هیچ وقت به طور واضح مطالب را بیان نمی‌کرد. مثلا در موقع گفتن روضه‌های امام حسین (ع) ماجرا را این طور مطرح می‌کرد که:

«اگر آیینه‌ای از دستتان بیفتد و دو تکه شود می‌توانید آن را بردارید. اگر سه چهار تکه هم شود باز هم می‌توانید بردارید. اما اگر اسب‌ها بر روی آیینه دویده باشند و زیر سمشان رفته باشد، چه کار می‌کنید؟ غیر از این است که حصیر و بوریا می‌آورید؟»

درست این است که بگوییم اهل بیت علیهم السلام به برخی روضه‌‌های باز راضی نیستند. شاید مداح و سخنران می‌خواهد مطلبی را بگوید که حتما همه مردم اشک بریزند و گریه کنند، برای همین ماجراهای آزاردهنده‌ای را تعریف می‌کند. اما این کار موجب رضایت اهل بیت علیهم السلام نمی‌شود. به هر حال مطالب بسیار آموزنده بسیار زیاد است که می‌توان از زندگی این بزرگان مطرح کرد و اتفاقا موجب درس آموزی و پند گرفتن مردم و جوانان هم می‌شود و در جامعه اثرات زیادی دارد.


ویدیو مرتبط :
مقتل خوانی