ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



جشنواره بین المللی بازی های بومی محلی در مریوان برگزار می شود


آزاد محمودیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد انگیزه و شوق در جوانان و نوجوانان مریوان و علاقه مند به بازی های سنتی و اصیل، یکی از سیاست های کلی این هیات است.
به گفته وی تعامل و ارتباط بین خرده فرهنگ های مختلف و مناطق سنتی کشور و استانهای مختلف از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات در مریوان است.
محمودیان با اشاره به اینکه نسل های امروزی از انجام بازی های سنتی و بومی غافل شده اند، یادآور شد: بازگشت به بازی های بومی و محلی کمک بزرگی در توسعه باورهای فرهنگی جامعه و ایجاد نشاط جمعی می کند.
وی خاطر نشان کرد: بی تردید برگزاری این مسابقات در مریوان باعث توسعه گردشگری و جذب توریسم می شود.
وی ادامه داد: این مسابقات با حضور پنچ کشور خارجی و 12 تیم از استان های کشور با حضور بیش از300 ورزشکار در رشته های مختلف ورزش های برگزار می شود.
محمودیان با اشاره به رشته های ورزشی بومی محلی این جشنواره گفت: این مسابقات در رشته های کشتی محلی (زوران)، طناب کشی، رقص های محلی و هفت سنگ برگزار می شود.
مریوان در 130 کیلومتری غر ب سنندج واقع شده است.
7451/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشنواره بازی های بومی محلی روستای نیلاش شاندرمن ۱۳۹۴