ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سلاطین ورزشی سرچ گوگل ایران/ از سوشا تا هادی!


سلاطین ورزشی سرچ گوگل ایران/ از سوشا تا هادی!اسپورت تی وی/ ارزیابی های اینترنتی و محاسبات میزان جستجوی یک کلمه در گوگل بیان کننده واقعیت های متعددی در جامعه است.
جستجوی برخی از کلمات در گوگل می تواند بازتاب و آیینه ای از فرهنگ و اصلا کمبودهای یک جامعه باشد. شاید هم کلمات جستجو شده در گوگل از جریان های مثبت و خوبی نشانه می دهد.
جستجوی کلمات مختلف را به تمامی مباحث می توان تعمیم داد اما با کوچک کردن بحث و بدون در نظر گرفتن بحث های عمیق روانشناسی درباره چگونگی و تشریح اینکه چرا برخی از کلمات به میزان بسیار بالایی در گوگل جستجو و به اصطلاح سرچ می شوند به سراغ ورزش و کلمات جستجو شده در فضای مجازی می رویم. در این زمینه باز هم جزئیات بیشتری را در نظر می گیریم و بدون درنظر گرفتن رشته های مختلف ورزشی تنها چهره های شاخص را در نظر می گیریم.
از زمانی که لیگ برتر آغاز شد تاکنون کدام یک از چهره های فوتبال ایران بیش از دیگران نامشان در گوگل سرچ شد؟ نگاهی به نتایج به دست آمده می اندازیم:
1-سوشا مکانی
طبیعی است که حاشیه ها بیش از هر چیز دیگری افراد را جذب به خود می کند. سوشا مکانی سنگربان پرسپولیسی ها در این فصل از رقابت های لیگ برتر با دنیای از حاشیه دست و پنجه نرم کرد. از تیپ های عجیب وغریبش گرفته تا آن شلوار خبرساز باب اسفنجی.
دلیل اصلی جستجو شدن نام سوشا: اما چیزی که او را بیشتر در کانون توجهات گوگلی قرار داد انتشار عکس های خصوصی اش در تلگرام بود، ماجرایی که پای او را حتی به زندان هم کشید و باعث شد تا چند هفته ای از همراهی پرسپولیس همراه شود و علاوه بر آن تحت فشار شدید روحی قرار بگیرد. نام او بیش از هر ورزشکار دیگری در گوگل سرچ شده است. اصلا هم جای سوال ندارد که چرا نامش تا این اندازه سرچ شده است!
2-هادی نوروزی
از نهم مهر ماه سال 1394 روزها به سرعت گذشت، همان روزی که کاپیتان 30 ساله پرسپولیس ناباورانه به دلیل ایست قلبی درگذشت. مرگ او شوک بزرگی به فوتبال ایران بود. جوان 30 ساله ای که می توانست همچنان به فوتبال بازی کردن در سطح اول فوتبال ایران ادامه بدهد خیلی زود پرسپولیس و البته همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت.
دلیل جستجو شدن نام هادی:هنوز مشخص نیست و این موضوع به ابهامی بزرگ تبدیل شده است. او نیز میزان جستجوی نامش در گوگل بسیار بالا رفت و در ماه های پس از درگذشتش نیز این رویه ادامه داشت و جالب اینکه همچنان ادامه دارد.
3-رضا قوچان نژاد
دلیل سرچ های نام گوچی چیزی نبود جز ازدواج او با دختری به نام سروین بیات. انتشار عکس های ازدواج مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با سروین بیات که خواهر ساره بیات هنرپیشه سینما است سر و صدای زیادی کرد. عکس این زوج حتی بر روی جلد یک نشریه هم رفت تا قوچان نژاد تصمیم به شکایت از آن مجله بگیرد و در نهایت آن مجله نیز به دلیل انتشار آن عکس و البته تبلیغ سبک زندگی غربی تعطیل شد.
دلیل جستجو شدن نام رضا: در فوتبالی که سلبریتی های جذاب کم هستند هر خبری که به صورت نامتعارف در رابطه با ستاره ها منتشر شود می تواند آنها را در کانون توجهات قرار دهد، چیزی که مسیرش به جستجوگرهای گوگل هم کشیده می شود.
مهرداد هم هست
درگذشت مهرداد اولادی هم باعث سرچ نام او در گوگل به میزان بسیار بالایی شده است. البته از آنجایی که از زمان درگذشت این بازیکن 31 ساله سابق تیم های پرسپولیس و استقلال مدت زمان زیادی نمی گذرد میزان جستجوی نام او قابل مقایسه با سوشا، هادی و حتی رضا قوچان نژاد هم نیست. شاید در ماه های آینده میزان جستجوی نام او از رضا قوچان نژاد هم جلوتر بزند.
البته از دیگر چهره هایی که نام آنها مدام در گوگل جستجو شد می توان به فرهاد مجیدی هم اشاره کرد. نام او از لحاظ جستجوهای گوگلی پس از سه گزینه بالایی در رتبه چهارم قرار دارد. مهدی طارمی، مهدی رحمتی، علی کریمی و علی دایی در رتبه های بعدی میزان جستجوی نام قرار دارند.
*این گزارش بر اساس ارزیابی نرم افزاری تهیه شده است.

منبع: اسپورت تی وی


ویدیو مرتبط :
سرچ در گوگل