ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سیچلو: بازیکنانی که سرویس پرشی می‌زنند جایگاه ویژه‌ای دارند/ حضور در المپیک اصلاً آسان نیست


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خوان مانوئل سیچلو درمورد اینکه انگیزه‌اش برای حضور در ایران چه بود و چرا سرمربیگری قطر را رها کرده و مربی ایران شده است، اظهار داشت: مهمترین هدفی که باعث شد به ایران بیایم همان هدفی بود که تمام مسئولان فدراسیون ایران دنبال آن هستند یعنی رویای حضور در المپیک و درخشش در آن مسابقات که امیدوارم به آن برسیم.

وی در خصوص اینکه آیا انتخاب سرمربی هم در بازگشتش نقش داشته و اینکه آیا اگر کسی غیر از لوزانو انتخاب می‌شد بازهم به ایران باز می‌گشت یا خیر، گفت: مهمترین هدف من حضور در المپیک بود چون در سال 2011 هم به همین دلیل به ایران آمدم و هدفم حضور در المپیک به همراه ولاسکو بود، اما در آن زمان موفق نشدیم به هدف خود برسیم. لوزانو یکی از بهترین و با تجریه‌ترین مربیان جهان است و برایم باعث افتخار است که می‌توانم کنار وی کار کنم.

مربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که بار اصلی آماده‌سازی تیم ملی برعهده چه کسی است، تصریح کرد: با شروع مسابقات لیگ ما اطلاعات کامل و فیلم‌ها را زیر نظر داشتیم. برخی از بازیکنان جدید بودند و آنها را هم ارزیابی می‌کردم. تمام فیلم‌ها و اطلاعات را برای لوزانو ارسال ‌کردم تا وی تمام نفرات را با شماره پیراهن و ریزترین اطلاعات بشناسد. درست است که لوزانو زمان کمی دارد، اما با توجه به تجربه‌ای که دارد به نظرم می‌تواند بهترین تصمیم‌ها را بگیرد و تیم ملی ایران را به المپیک برساند.

سیچلو به تفاوت لیگ امسال ایران با سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از زمانی که به ایران آمده ام برخی از بازی‌های لیگ را دیده‌ام و از طرفی به تمرینات تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی رفته و با مربیان آنها صحبت کرد. برایم جالب بود که نوع تمرینات پیشرفت کرده بود و بازیکنان با دقت بیشتری کار را دنبال می‌کنند که این موضوع سطح بازیکنان را هم افزایش می‌دهد.

وی درمورد شرایط تیم ملی ب، عنوان کرد: زمانی که ولاسکو در سال 2011 به ایران آمد اولین کاری که کرد تشکیل تیم ملی ب بود تا برخی از بازیکنان خودشان رانشان دهند و به ترکیب تیم اصلی برسند. نفراتی همچون قائمی، میرزاجانپور و فائزی جز تیم ملی ب آن زمان بودند و حالا در ترکیب تیم اصلی ایران بازی می‌کنند. من و لوزانو هم به همین دلیل تیم ب را تشکیل دادیم، هرچند که هدف اول ما موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن است.

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تمام بازیکنان این شانس را دارند که اگر خوب کار کنند به تیم الف ایران برسند. می‌خواهیم زمانی که به ژاپن می‌رویم بهترین نفرات را ببریم و به همین دلیل تمام نفراتی که در تیم ب حضور دارند این شانس را دارند تا به اوج آمادگی برسند و تیم ملی را در رقابت‌های انتخابی المپیک همراهی کنند.

سیچلو درمورد معیار انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی ب، تصریح کرد: بعد از هر هفته لیگ برتر نوید مشجری تمام اطلاعات آماری مسابقات را برای ما ارسال می کرد و فیلم بازی‌ها را هم داشتیم. ما بازیکنان را بر اساس پست‌شان تقسیم بندی کرده و آمار آنها را با هم مقایسه می‌کردیم. در پایان هم بازیکنانی که بهتر بودند را به تیم ملی دعوت کردیم. به غیر از این فیلم بازی‌ها را هم نگاه و شرایط بازیکنان را جداگانه هم بررسی می‌کردیم و بهترین‌ها را انتخاب کردیم.

وی درخصوص انتخاب محمد ترکاشوند به عنوان مربی تیم ملی ب خاطرنشان کرد: درهای تیم ملی به روی تمام مربیان ایرانی باز است تا بیایند و به تیم ملی کمک کنند، چون اعتقاد دارم اگر تمام مربیان کمک کنند تیم ملی بهتر می‌تواند آماده شود. ترکاشوند، شهنازی و جزیده دعوت شده‌‌اند تا به تیم ملی کمک کنند و حالا هم از تمام مربیان ایرانی درخواست کمک می‌کنم.

سیچلو افزود: در حال حاضر نمی‌توانم حرفی بزنم و باید با لوزانو مشورت کنم. هر مربی که بخواهد می‌تواند بیاید، اما در پایان لوزانو باید انتخاب کند. برخی‌ها فقط دنبال اسم و پست هستند، اما ما باید ببینیم که با کدام گزینه می‌توانیم بهتر کار کنیم. شاید شرایط عجیب باشد که من به عنوان مربی آمده‌ام و سرمربی هنوز بالا سر تیم نیست. چیزی که مهم است باید بینیم که با کدام مربی می‌توانیم کار تیمی بهتری داشته باشیم که با آنها کار را ادامه دهیم. فعلاً کار به صورت گروهی اداره می‌شود تا لوزانو بیاید و تصمیم نهایی گرفته شود.

مربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا لیگ یک را هم زیر نظر می‌گیرد یا خیر، گفت: تا کنون فقط لیگ برتر را دیده‌ایم اما در ادامه بازی‌های نیمه‌نهایی و نهایی لیگ دسته اول را هم خواهیم دید.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ما حضور در المپیک است، خاطرنشان کرد: امید زیادی به صعود داریم، اما اصلاً آسان نیست. باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و مهارت‌های خود را افزایش دهیم. باید روی دریافت سرویس‌های پرشی بیشتر کار کنیم، چراکه در لیگ ایران کمتر از این سرویس‌ها استفاده می‌شود. برای مثال نیکولوف در تیم پیکان هر زمانی که سرویس می‌زند تیم‌های حریف را با مشکل روبرو می‌کند.

سیچلو با بیان این مطلب که نگاه ویژه‌ای به بازیکنانی که سرویس پرشی می‌زنند داریم، عنوان کرد: هماهنگی بین دفاع روی تور و توپ گیری داخل زمین باید خیلی خوب باشد، چراکه تیم ایران تیم بسیار قد بلندی نیست و بنابراین اگر بتوانیم در یک مسابقه حمله حریف را زخمی کرده و در داخل زمین دریافت کنیم می‌توانیم امتیاز بگیریم و حتی به پیروزی برسیم. تیم‌های فرانسه، لهستان، چین و استرالیا از سرویس‌های پرشی خیلی خوبی استفاده می‌کنند و ما اگر بتوانیم دریافت خوبی داشته باشیم به کمک معروف، پاسور خوب‌مان که پاس‌های سریع خوبی ارسال می‌کند می‌توانیم به حریف ضربه بزنیم.

مربی تیم ملی والیبال درمورد اینکه گفته می‌شود ایران شانس زیادی برای حضور در المپیک دارد، اظهار داشت: همه تصور می‌کنند که حتماً یک تیم از آسیا در جمع تیم‌های برتر قرار خواهد گرفت و به این ترتیب یک تیم دیگر از آسیا شانس حضور در المپیک را دارد. لازم است بدانیم تیم‌هایی که در این مسابقات حضور دارند بسیار قدرتمند هستند؛ فرانسه قهرمانی اروپا است، لهستان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی جهان است و کانادا و ونزوئلا و چین هم شرایط خوبی دارند. ژاپن هم قهرمان آسیا است و از شرایط میزبانی بهره می‌برد. درست است که ما در جمع 10 تیم برتر دنیا قرار داریم، اما این دلیل نمی‌شود که از آماده کردن اتیم خود غافل شویم و با بهترین نفرات به ژاپن نرویم، چون من یک تجربه تلخ و بد نسبت به این موضوع دارم.

سیچلو در پاسخ به این سوال که آیا افشاردوست مدیر فنی تیم ملی است یا خیر، تصریح کرد: من می‌دانم که وی دبیرکل فدراسیون والیبال است، اما از سمت وی در تیم ملی خبر ندارم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/U9ODKQ


ویدیو مرتبط :
تمرینات امروز بارسایی ها با حضور بازیکنانی از تیم B