ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تیم ملی ایران جانشین رئال مادرید می‌شود؟


تیم ملی ایران جانشین رئال مادرید می‌شود؟کاپ/ تیم ملی ایران در سال 1356 در جشنواره هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رئال مادرید حضور یافت.
در این مسابقات ایران در دیدار اول خود در برابر تیم ملی آرژانتین به تساوی (1-1) رسید و تنها در ضربات پنالتی مغلوب حریفی شد که یک سال بعد به قهرمانی جهان دست یافت. همین نتیجه سبب شد که فوتبال ایران برای اولین بار مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گیرد. مجله فوتبال مگزین چاپ فرانسه نیز به مانند همه نشریات معتبر ورزشی، که در مادرید نماینده داشتند، از فوتبال ایران ستایش بسیار کرد و با چاپ تصویر دسته جمعی تیم ملی در مسابقه با الجزایر، عبارات زیر را برای ایران نوشت
اینها رئال مادرید فردا هسنتد؟
ایران آسیایی پیش می آید
این مجله، اسامی، سن و سابقه بازی در تیم ملی کلیه بازیکنانی را که در اردوی مادرید بودند و حتی آنان که در آخرین هفته کنار ماندند مانند (حجازی و مظلومی) را در زیر عکس چاپ کرد و در مطلب خود نوشت:
تیم ملی جوانان ایران چهار سال پیاپی مقام قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورده و تیم فعلی بر پایه بازیکنان جوان تیم های قهرمان این ادوار قرار دارد.
نویسنده مقاله می افزاید که هماهنگی، گویندگی، دقت و خصلت بازی تهاجمی ایران واقعیت بود که جشنواره مادرید فرصت شناسایی آن را به دست آورد. بعد از این ستایش، شمه ای از فوتبال سراسری ایران (جام تخت جمشید) با شرکت شانزده تیم و وجود دو ورزشگاه صدوپنجاه هزار نفری در تهران و محبوبیت فوتبال در نزد مردم آمده است و نویسنده اشاره ای دارد که بعد از فرنک اوفارل مربی اسبق منچستر یونایتد، از مسابقات فوتبال المپیک به بعد تیم ملی را یک ایرانی به نام حشمت مهاجرانی اداره می کند.
در پایان با تمجیدی بسیاری از بازی روان ولی کوبنده ایران، به رضا عادلخانی بازیکن شماره یازده تیم ملی اشاره ای شده و نویسنده معتقد است که او در فوتبال اروپا می تواند دوران درخشانی داشته باشد. این مجله نیز به همه نوید داده است که هیجده ماه دیگر باید ایران را در جام جهانی ملاقات کرد.

عضو کانال ورزش شوید

منبع: کاپ


ویدیو مرتبط :
حرکات نمایشی رونالدو در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال