ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نمي‌شد بيش از 3 هزار دلار در ماه به وينکوف بدهيم


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 12:12

نمي‌شد بيش از 3 هزار دلار در ماه به وينکوف بدهيم

ايسنا/ دبير فدراسيون بوکس مي‌گويد سرمربي اوکرايني تيم ملي در طول حضور شش ماهه‌اش در ايران دستاوردهاي بسيار خوبي براي بوکس ايران داشت اما محدوديت‌هاي مالي فدراسيون اجازه تمديد قرارداد با اين مربي را نمي‌داند.
عليرضا دانشمندفر به عدم همکاري سرمربي اوکرايني تيم ملي بوکس ايران اشاره کرد و گفت: ولاديمير وينکوف تا 10 آبان ماه با تيم ملي بوکس ايران قرارداد داشته و به دليل آنکه تقاضاي دستمزد بالاتر کرده بود و فدراسيون هم توانايي پرداخت اين مبلغ را نداشت، ترجيح داديم بعد از پايان قرارداد شش ماهه اين سرمربي با او تمديد نکنيم.
وي ادامه داد: البته سرمربي تيم ملي پيش از اين هم براي حضور در کشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس ابراز تمايل کرده بود و در نهايت هم مدير برنامه‌هايش از مذاکره با تيم ملي بوکس قطر خبر داد. ما ماهيانه سه هزار دلار به وينکوف مي‌داديم و نمي‌توانستيم مبلغ بيش از اين با توجه به محدوديت‌هاي مالي که داريم به او پرداخت کنيم.
دبير فدراسيون بوکس با بيان اينکه نظر کميته فني فدراسيون هم مبني بر جدايي وينکوف بود، گفت: با توجه به در نظر گرفتن نظر کميته فني، قرارداد اين سرمربي را تمديد نکرديم. احتمال قريب به يقين سرمربي بعدي تيم ملي نيز يک ايراني خواهد بود. ما در حال حاضر مربيان خوبي براي بر عهده گرفتن مسئوليت تيم ملي داريم که احتمالا يکي از آنها را جايگزين ولاديمير خواهيم کرد.
دانشمندفر در پاسخ به اين سوال که دستاورد حضور ششش ماهه وينکوف براي بوکس ايران چه بوده، خاطرنشان کرد: وينکوف يک مربي بزرگ و صاحب‌نام در بوکس جهان است. بودن او براي بوکس ايران بسيار ثمربخش بود و توانست در اين شش ماه بسيار تاثيرگذار باشد اما ما هم بايد به وضعيت‌ مالي خود نگاهي بيندازيم و بر اساس بودجه‌اي که در اختيار داريم سرمربي تيم ملي را انتخاب کنيم.
او اضافه کرد: اين سرمربي واکرايني به چند شهر مختلف ايران سفر کرده و طريقه استعداديابي را به ما ياد داد. سبک‌هاي جديد تمريني ولاديمير در بوکس بسيار قابل توجه بود و اميدوارم مربيان ايراني از دستاوردهاي اين مربي اوکرايني استفاده کنند. البته ما به اين نتيجه رسيديم که براي تيم‌هاي پايه خود بايد از يک سرمربي توانمند خارجي بهره ببريم تا بتوانيم در آينده شاهد حضور يک تيم ملي بوکس قوي در رويدادهاي بين‌المللي باشيم.
دبير فدراسيون بوکس با بيان اينکه جايگزين ولاديمير مي‌تواند راه او را به خوبي ادامه دهد، گفت: براي مثال عليرضا استکي و اکبر احدي جزو گزينه‌هاي داخلي توانمندي هستند که مي‌توانند جايگزين ولاديمير باشند. وقت آن است که به مربيان ايراني اعتماد کنيم و به آنها فرصت دهيم در تيم ملي حضور داشته باشند.
دانشمندفر در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به برگزاري رقابت‌هاي بوکس قهرماني ايران در اروميه اشاره کرد و گفت:‌ اين رقابت‌ها يکي از مهم‌ترين فيلترهاي انتخابي تيم ملي است و اگر کسي در اين رقابت‌ها شرکت نکند قطعا براي او نمره منفي لحاظ خواهد شد. ما تا رقابت‌هاي انتخابي اروميه چند ماه بيشتر فرصت نداريم و رقابت‌هاي قهرماني کشور مي‌تواند حکم يکي از مراحل انتخابي تيم ملي را داشته باشد.
او همچنين به برگزاري اردوي تدارکاتي تيم ملي بوکس APB در ايتاليا اشاره کرد و گفت: فدراسيون جهاني بوکس APB بعد از حضور مشتزنان اين فدراسيون در رقابت‌هاي مختلف پاداشي را براي آنها در نظر مي‌گيرد. از اين پاداش 30 درصد به فدراسيون بوکس ايران تعلق دارد. ما هم از محل اين 30 درصد يک اردوي تدارکاتي را به مدت 10 روز در ايتاليا برگزار خواهيم کرد.
دانشمندفر در مورد حضور رييس فدراسيون بوکس در اين اردوي تدارکاتي نيز گفت: آقاي ناطق نوري با هزينه فدراسيون بوکس به عنوان سرپرست کاروان عازم ايتاليا مي‌شود. البته رييس فدراسيون بوکس ايتاليا شخصا از رييس فدراسيون بوکس ايران به عنوان مهمان ويژه دعوت به عمل آورده است تا رايزني‌هايي براي برگزاري اردوهاي مشترک صورت پذيرد.
دبير فدراسيون بوکس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به رقابت‌هاي کسب سهميه المپيک اشاره کرد و گفت: براي به دست آوردن سهميه المپيک 2016، در دو رقابت قاره‌اي چين و جهاني آذربايجان حضور پيدا مي‌کنيم و بسيار اميدواريم که بعد از احسان روزبهاني سه ملي‌پوش ديگر نيز براي المپيک سهميه بگيرند.
او در پايان خاطرنشان کرد: باور کنيد مدال المپيک به هيچ عنوان دور از دسترس نيست به شرط آنکه براي رشته المپيکي بوکس هزينه خوبي انجام شود و توجه کافي به آن صورت پذيرد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
80 هزار دلار در 4 ماه صرف واردات پورشه