ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ماهی ای که عربستانی ها می خواهند از آب گل آلود بگیرد/ هنوز نامه ای به AFC ارسال نشده


ورزش > فوتبال ملی - عربستانی ها که این همه شلوغ کاری می کنند هنوز نامه ای مبنی بر اینکه در ایران بازی نمی کنند به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکرده اند.

حمید رضا یادگار - خبرگزاری خبرآنلاین؛تنها ساعاتی پس از اشغال سفارت عربستان در تهران گذشته بود که باشگاه های فوتبال عربستان همسو با سیاست های این کشور اعلام کردند حاضر نیستند با تیم های باشگاهی در ایران بازی کنند.فردای آن روز از رییس باشگاه هایی که با تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا همگروه هستند تا رییس سازمان لیگ برتر این کشور و حتی رییس فدراسیون آنها حرفشان همین بود."با تیم های ایران در کشور آنها بازی نمی کنیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید قرعه کشی را باطل و ایران را از فوتبال آسیا کنار بگذارد! ادعایی واهی که هنوز هم ترکش های آن در رسانه های مختلف عربی وجود دارد.هر چند ساعت یک بار یکی از مقام های مسئول در فوتبال عربستان مصاحبه می کند و سعی شان بر این است تا با به راه انداختن سر و صدا و تشویش،نگاه ها را سمت خودشان جلب کنند و با سیاسی کاری شرایط محرومیت تیم های ایرانی در فوتبال آسیا را فراهم کنند.

نکته اما اینجاست که در میان این همه هیاهو و جنجالی که عربها آنها را به سیاست گره می زنند تا پایان روز اداری نخستین روز کاری بعد از تعطیلات ژانویه هنوز هیچ درخواستی به AFC برای عدم سفر به ایران ارسال نشده است.عربستانی ها و به خصوص شاهزاده پر هیاهویی که مالک باشگاه الهلال است با شلوغ کاری سعی بر این دارد تا از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و شرایط را طوری رقم بزنند که تیم هایشان با تیم های ایران همگروه نباشند.البته آنها باید برای حرف هایشان دلیل بیاورند که این کار سختی است.

در شرایط مشابه تیم های روسی به دلیل تنشی که با کشور روسیه دارند به این کشور سفر نکردند و نتیجه مسابقات شان چیزی خارج از عرف نبود؛سه بر صفر بازنده در لیگ های اروپایی.

شکی وجود ندارد که در صورت عدم حضور تیم های عربستانی در ایران هم احتمالا آنها بازنده خواهند بود اما چون نفوذ شان در آسیا زیاد است و بهانه هم برایشان جور است شاید بتوانند برای امسال کاری کنند که بازی های شان با تیم های ایرانی در زمین بی طرف برگزار شود.

این در حالی است که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک ایرانی ها هم همین درخواست را خواهند داشت و نظری غیر از گرفتن میزبانی در کشور عربستان نخواهند داشت.البته در این بین کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون باید تلاش زیادی بکنند تا ثابت کنند ایران امن است.آنقدر امن که بازی های کشورهایی نظیر سوریه و عراق هم در ایران برگزار می شود.کفاشیان و عوامل در فدراسیون باید فشار زیادی بیاورند تا در صورت عدم حضور عربستانی ها در ایران AFC رای به نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم های ایرانی بدهد.

البته با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد و جوی که عربستانی ها در رسانه های مختلف به راه انداخته اند شاید بازی های امسال تیم های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث برگزار شود.اتفاقی که به احتمال قوی و بر اساس تجربه احتمال افتادنش زیاد است.

251 43


ویدیو مرتبط :
ماهی گیری ضدانقلاب از اسید گل آلود