ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



توضیحات توکلی درمورد قرارگرفتن سه وزنه بردار در گروه بی/وضعیت تیم ملی مطلوب نیست


به گزارش ایرنا از فدراسیون وزنه برداری، حسین توکلی در این خصوص گفت: اعضای تیم ملی باید جایگاه خود را به عنوان یک ورزشکار حفظ کنند و بنابراین اینکه بخواهند به هر دلیل خود را وارد حاشیه کرده و از برنامه کادر فنی، فراتر بروند به هیچ وجه سودی برای آنها بدنبال نخواهد داشت و آنها مانند یک سرباز هستند و باید هر طور که کادر فنی و فدراسیون برایشان برنامه ریزی می کند، حرکت کنند.
سرمربی تیم ملی افزود: قرار گرفتن وزنه بردار در گروه های مختلف به هیچ وجه دست مربی نیست، بلکه توان رکوردی ملی پوشان در تمرینات این امر را تعیین می کند و و مربی نیز براین اساس باید ببیند ورزشکار با چه رکوردهایی می تواند در جدول بماند؛ بنابراین کارایی و توان خود شخص است که اندازه رکوردهای او در جدول مشخص می کند و به همین دلیل مربی تنها نقش ثبت کننده این رکوردها را در جدول دارد.
وی اظهار داشت: کادر فنی هیچ دخل و تصرفی در قرار دادن وزنه بردار در گروه (آ) یا (ب) را ندارد و بد نیست دوستانی که بیرون از گود نشسته اند و بدون اینکه اطلاعات فنی دقیقی از شرایط وزنه بردار داشته باشند برای خودشان کارشناسی می کنند و چپ و راست به ریز و درشت تیم گیر می دهند، بدانند ورزشکار بی چون و چرا به عنوان یک سرباز باید در خدمت تیم و کادر فنی باشد.
توکلی بیان داشت: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی سهراب مرادی را به اجبار از ما گرفت و ما نمی توانیم در نبود بهداد و سعید محمدپور او را هم در مسابقات جهانی داشته باشیم، ضمن اینکه شرایط مجید عسگری ایده ال نیست و سفر طولانی این وزنه بردار، برای رسیدن به آمریکا باعث شد او با یک هفته بی تمرینی به ما بپیوندد، دست به دست هم داد تا خیلی وضعیت تیم ملی مطلوب نباشد.
وی تصریح کرد: به عنوان سرمربی تیم ملی از وزنه برداران توقع دارم که این شرایط را به درستی درک کنند و بدانند که باید از تمام توان و جان خود برای موفقیت تیم مایه بگذارند و با این شش، هفت نفری که در اختیار داریم، با استفاده از نقاط ضعف رقبا و فضاهایی که برای موفقیت ممکن است در لحظه به ما تعلق پیدا کند، نهایت استفاده لازم را برده و بدون هیچ نظر و عقیده شخصی درخدمت تیم ملی باشیم.
توکلی بابیان این که اگر وزنه بردار انگیزه و توانش را داشته باشد حتی از گروه (ب) هم می تواند بالاتر از وزنه برداران گروه (آ) قرار گرفته و نتایجی باورنکردنی را برای خود و تیمش رقم بزند، یادآور شد: یادم هست سال 2001 و در رقابتهای جهانی آنتالیا وزنه بردار روسیه در وزنی که خودم در آن وزنه می زدم، طوری وزنه زد که همه مدعیان گروه (آ) را کنار گذاشت و آنجا قهرمان شد. یا در تیم نوجوانان که بازهم من توفیق سرمربیگری آنها را در سال 2014 داشتم ، کیانوش باقری از گروه (ب) همه وزنه برداران گروه (آ) را پشت سر گذاشت و قهرمان آسیا شد.
وی گفت: بهادر مولایی و سایر ملی پوشان خوب می دانند که من به جز واقعیت رکوردی آنها چیزی را به هیات برگزاری انتقال ندادم. فکر می کنم اینها بهانه گیری های بی موردی است که بیشتر ذهن ورزشکار را درگیر خود کرده و توان او را بی جهت تحلیل می برد. بهادر حتما می تواند با تمرکز بیشتر درگروه (ب) که مطمئنا آنجا هم کار راحتی را با رقبایش نخواهد داشت، کارش را با کمترین استرس مسابقه ای ممکن به اتمام برساند.
توکلی ادامه داد: به عنوان سرمربی من می دانم که بهادر مولایی و یا سایر ملی پوشان با چه شرایط بدنی و رکوردی در این رویداد حاضر شدند، نه آن دوستانی که ندانسته و تنها با مقایسه بهادر سال 2013 که نایب قهرمان جهان شد شرایط موجود را می سنجند. این بهادر با بهادر مولایی سال 2013 خیلی فاصله دارد و حتی همین رکوردهایی را هم که برایش گرفتم به نوعی یک ریسک انجام دادم ، چون می دانم که او باشرایط آرمانی گذشته اش فاصله دارد.
هشتاد و یکمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از 30 آبان تا 8 آذر ماه در سالن جرج بروان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می شود.
در این رقابتها 750 ورزشکار از 105 کشور جهان حضور دارند.
ورزشی**1067**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وزنه بردار تیم ملی ایران بر اثر گاز گرفتگی در گذشت