ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



كردستان میزبان پنجمین جشنواره بین المللی بازی های بومی محلی


به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسات هماهنگی پنجمین جشنواره بین المللی بازی های بومی محلی استان كردستان شامگاه سه شنبه به میزبانی استاندار كردستان و معاون سیاسی امنیتی وی در قالب دو جلسه مجزا صورت گرفت.
در نخستین جلسه این ستاد كه به میزبانی استاندار كردستان برگزار شد وی بر اجرای منسجم این بازی ها در مكان و زمانی مناسب تاكید كرد.
عبدالمحمد زاهدی اظهار كرد: كردستان دارای آداب، سنن و فرهنگ غنی است و در این مسیر نیز بازی های بومی و محلی فراوانی در فرهنگ مردمان این خطه از قدیم الایام وجود داشته و دارد.
وی خاطرنشان كرد: از برگزاری اینچنین جشنواره ها و مسابقات فرهنگی ورزشی كه موجب حفظ آداب و سنن مردم منطقه می شود استقبال می كنیم.
رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی نیز در این نشست از حمایت ویژه این فدراسیون از استان كردستان خبرداد.
علامرضا جعفری افزود: كردستان طی چهار سال اخیر نشان داده است كه می تواند میزبان مسابقات مختلف ملی و بین المللی در حوزه بازی های بومی و محلی باشد و امیدواریم در خرداد ماه جاری و به مناسبت ایام مبارك سوم خرداد شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی باشیم.
دومین دیدار تخصصی اعضای ستاد برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی با علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان برگزار شد و در این جلسه زمان دقیق برگزاری این جشنواره به تصویب رسید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان گفت: همه شرایط برای برگزاری مسابقاتی در شأن فرهنگ و سنن مردم كردستان باید فراهم شود و شهرداری مریوان به عنوان متولی اصلی برگزاری این جشنواره باید تمام توان خویش را به كار گیرد.
علیرضا آشناگر افزود: انتظار داریم كه فدراسیون ورزش های روستایی نیز حمایت ویژه ای از این بازی ها داشته باشد.
غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی نیز از تقبل تمامی هزینه های اعزام و سفر تیم های مختلف ورزشی داخل و خارج كشور و جوایز این جشنوار خبرداد و گفت: تمام توان خویش را برای برگزاری هرچه باشكوه تر این رویداد مهم ورزشی و فرهنگی در كردستان به كار خواهیم گرفت.
حامد جولایی مدیركل ورزش و جوانان استان كردستان نیز در این نشست اظهار كرد: تجربه چهار دوره موفق برگزاری این مسابقات را داریم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پنج استان سلیمانیه، دهوك، حلبچه، كركوك و اربیل از كشور عراق و تیم هایی از چهار استان منتخب كشور به علاوه سه تیم از استان كردستان در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی افزود: تیم های شركت كننده در روزهای ششم و هفتم خرداد ماه در رشته های زوران، هه لپه ركی، طناب كشی و یك رشته تخصصی بومی خود به رقابت خواهند پرداخت.
جولایی خاطرنشان كرد: جشنواره بازی های بومی و محلی استان كردستان كه هر ساله به میزبانی شهرستان مریوان برگزار می شود با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شده و در طول دو روز برگزاری این مسابقات در سنوات گذشته بیش از 10 هزار مخاطب ثابت از این مسابقات دیدن كرده اند.
7351/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشنواره بازی های بومی محلی روستای نیلاش شاندرمن ۱۳۹۴