ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی: دولت برای زیرساخت‌ها نگاه ویژه‌ای به وزارت ورزش داشته باشد/اخبار خوبی درباره ورزشگاه ‌آزادی داریم


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس محمود گودرزی در حاشیه مراسم افتتاح سایت تیراندازی به اهداف پروازی اظهار داشت: نیازهای گسترده‌ای برای تمامی رشته ها وجود دارد تا بتوانند پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند که یکی از آن‌ها همین سایت اهداف پروازی است.

وی ادامه داد: محدودیت منابع و برخی کمبودها باعث شده نتوانیم به تمام نیازها پاسخ بدهیم اما تلاش می کنیم آن‌هایی که در اولویت هستند و استفاده ملی می‌شوند را تکمیل کنیم. برای رشته هایی مانند دوچرخه سواری و کشتی هم مواردی پیش بینی شده است که با کمک شرکت توسعه و تجهیز در زمان کوتاهی ساخته خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تامین منابع موضوع بسیار مهمی است خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم برای زیرساخت‌ها نگاه ویژه‌ای به وزارت ورزش داشته باشد. همچنین نماینده‌های مجلس هم باید کمک کنند تا نیازهای اولیه برای میزبانی‌ها فراهم شود تا کمتر درگیر این موضوعات باشیم.

گودرزی با بیان اینکه خبرهای خوبی در مورد ورزشگاه آزادی در راه‌ است گفت: در هیات دولت گزارشی را ارائه کردم که روحانی دستوراتی در مورد آن صادر کرد. آخوندی وزیر راه و شهرسازی چند گروه را مامور کرده و در حال بررسی شرایط هستند تا ورزشگاه آزادی را مرمت کنند که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد تکمیل ورزشگاه نقش جهان اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه خیلی در این زمینه کمک کرده و اعتبارات تامین می‌شود. کار به سرعت پیش می‌رود. در هفته های آینده از این محل بازدید خواهم کرد. این شرکت مطلقا تاخیری در پرداخت‌های خود نداشته و تداوم دارد. امیدوارم بتوانیم سال آینده این ورزشگاه را تحویل بگیریم.

وی در مورد سهمیه‌های المپیک تاکید کرد فکر می‌کنم تاکنون 28 تا 30 سهمیه گرفته‌ایم امیدوارم تا سال آینده و پیش از شروع بازی‌ها به سهمیه‌های المپیک لندن برسیم. البته مشکلاتی وجود دارد و تصمیماتی در دنیا گرفته شده است که برخی رشته‌ها سهمیه‌شان کم شده است و برخی هم که ما بر آن ها توانایی نداشتیم توانستیم سهمیه بگیریم.

گودرزی تاکید کرد: فدراسیون‌های المپیکی باید سعی کنند زمان مناسب سهمیه‌ها را بگیرند تا در المپیک موفق باشیم.

وی در خصوص سهمیه‌های تیراندازی گفت: دو سهمیه قطعی داریم که امیدوارم بتوانیم در المپیک روی سکو برویم. دو سهمیه دیگر نیز احتمال دارد در این رشته بگیریم. با محدودیت‌ها و امکانات کمی که این رشته دارد تاکنون خوب بوده است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بودجه فدراسیون‌ها گفت: در ابتدای ماه دهم هستیم و قاعدتا فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند باید 75 درصد بودجه خود را بگیرند اما برخی تا 90 درصد هم تامین شده و هر پولی که در اختیار ما قرار بگیرد به آن ها می‌دهیم. سایر فدراسیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما المپیکی‌ها ویژه هستند.

گودرزی در مورد اینکه در بحث ویزا برخی فدراسیون‌ها نام افراد متفرقه را می‌آورند گفت: گزارشی در این زمینه داشتم که غیر رسمی بود و بررسی کردم. تعدادش آن قدرها که می‌گویند زیاد نیست اما ما برخورد می‌کنیم و این کار شایسته نیست.

وی در مورد اینکه آیا شورای برون مرزی در این زمینه تخلف کرده است گفت شورای برون مرزی وظیفه خود را درست انجام داده است. فدراسیون‌ها درخواست‌هایی می‌دهند و شورای برون مرزی هم تصمیم می‌گیرد مثلا 30 نفر را مجوز بدهد.

گودرزی در مورد اینکه محمد بنا از کمبودها گلایه داشت گفت: به مربیان توصیه می‌کنم که تلاش کنند تا مشکلات را از طریق روسای فدراسیون‌ها حل کنند و اینکه هر مربی نارسایی دید رسانه‌ای کند خوب نیست. وظیفه مربی آموزش دادن نکات تاکتیکی و تکنیکی و روانشناسی است آنها باید مشکلات را با مدیران خود مطرح کرده و اگر به بن بست رسیدند جنجال کنند.

وزیر ورزش وجوانان در مورد اینکه چرا حکم رئیس فدراسیون تنیس با گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات صادر نمی‌شود گفت: مدت زمان صدور حکم به خود افراد بستگی دارد. ما به رئیس جدید گفتیم استعفای پذیرفته شده خود را بیاورد و حکمشان زده می‌شود. دو هفته پیش این موضوع را به او اعلام کردیم اما هنوز خبری نشده است. دو شغله‌ها باید در این چارچوب قرار بگیرند.

وی در پایان در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس گفت: من هم مانند سایر اعضا یک رای از 73 رای دارم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/QRBMLR


ویدیو مرتبط :
صحبت های محمود گودرزی در گردهمایی وزارت ورزش