ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نخستین المپیاد ورزشی محله های اصفهان برگزار می شود


به گزارش ایرنا، مسعود انصاری مهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این المپیاد در 25 رشته شامل رشته های توپی، آبی، رزمی و بازی های بومی محلی از اردیبهشت آغاز می شود و هدف از برگزاری آن افزایش نشاط اجتماعی است.
وی اضافه كرد: سال های قبل این برنامه تحت عنوان 'جام مولای عرشیان' برای آقایان و 'جام بانوی قدسیان' برای بانوان برگزار می شد، اما با تلفیق و گسترده كردن این دو برنامه قبلی، المپیاد ورزشی محله های اصفهان شكل گرفت.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان، بودجه امسال سازمان را 30 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: بودجه پیشنهادی ما 180 میلیارد ریال بود و امیدواریم بودجه مصوب شده اصلاح شود.
سخنگوی شورای شهر اصفهان پیش از این گفته بود: بودجه ورزشی امسال شهرداری اصفهان، عادلانه و با توجه ویژه به مناطق محروم و محله محوری توزیع می شود.
ندا واشیانی پور افزوده بود:در تصویب این بودجه بر توجه به مناطق محروم، محله ها، پرهیز از ایجاد باشگاه و باشگاه مداری و توزیع عادلانه تاكید شده است.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اظهار كرد: توجه ویژه به ورزش بانوان، تعیین تكلیف نیروهای قراردادی سازمان، تطبیق بودجه سازمان با برنامه اصفهان 1400 ، بهره گیری از نیروهای متخصص و كارآمد و افزایش دانش شغلی و مهارت حرفه ای كاركنان از دیگر موارد موكد در این مصوبه بود.
وی همچنین در باره اجرای طرح دیگری با عنوان 'جنبش ورزش و سلامت در مجتمع های مسكونی' گفت: این طرح برای مجتمع های بالای 50 واحد مسكونی اجرا خواهد شد و پس از ارسال فراخوان، برنامه های ورزشی و سلامت برای ساكنان آنها ترتیب داده می شود.
انصاری مهر همچنین از اجرای طرح 'ورزش سلامت' سخن گفت كه در قالب آن برای كودكان چاق و مستعد چاقی برنامه ریزی می شود تا بتوانند شرایط جسمانی خود را بهبود بخشند.
به گفته وی، سه هزار كودك مستعد چاقی در اصفهان تاكنون شناسایی شده اند.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اضافه كرد: برنامه ورزشی نكوداشت هفته اصفهان تحت عنوان 'جلوه های قهرمانی در دیار پهلوانان' نیز از چهارم تا دهم اردیبهشت در مجموعه ورزشی آبشار(واقع در خیابان آبشار) برگزار می شود.
انصاری مهر تصریح كرد: این برنامه غیر از ورزش جنبه های مختلفی از جمله تجلیل از پیشكسوتان، اجرای موسیقی و هنرهای نمایشی را تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اضافه كرد: تفكر این سازمان این است كه اگر شهروندان به سراغ ورزش نمی روند، سازمان به طرف آنان می رود تا به ورزش تشویق شوند.
انصاری مهر گفت: تفكر سازمان ورزش شهرداری یك تفكر همگراست و فعالیت‌ها در این سازمان به صورت فردی انجام نمی‌ شود.
وی گفت: در سازمان ورزش شهرداری تلاش شده است تا برنامه ‌محوری بجای سلیقه‌ محوری وجود وجود داشته باشد.
وی به عقد تفاهمنامه ‌های این سازمان با دستگاه های مرتبط اشاره كرد و افزود: آموزش و پرورش، اداره‌ كل ورزش و جوانان، هیات های ورزشی استان و سپاه صاحب‌الزمان(عج) از جمله این نهادها هستند.
وی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده با آموزش و پرورش گفت: بر این اساس 80 مدرسه شهر اصفهان اردیبهشت ماه پس از پایان كلاس های روزمره برای بهره گیری مردم از اماكن ورزشی دایر خواهد بود.
همچنین معاون فنی و اجرایی سازمان ورزش شهرداری اصفهان به تقسیم بندی جغرافیایی شهر تحت عنوان شهدا اشاره كرد و گفت: مراكز شمال شهر تحت عنوان حوزه شهید خرازی، مراكز شرق تحت عنوان شهدای غواص، مراكز جنوب تحت‌ عنوان شهدای انرژی هسته‌ای و مركز شهر تحت عنوان شهدای شهرداری زیر نظر سازمان ورزش شهرداری نامگذاری شده اند.
حمید محمدی خاطرنشان كرد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان همچنین با برنامه ریزی ویژه به موضوع سلامت شهروندان ورود پیدا كرده است.
همچنین در این نشست از لوگوی المپیاد ورزش محله های اصفهان رونمایی شد.
پ / 6027/6020

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
المپیاد ورزشی