ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بی رغبتی خانواده های گلستانی برای حضور فرزندان معلول در ورزش حرفه ای


لیلا نعیم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزینه های فراوان حضور در تمرینات و تامین نشدن آن برای ورزشکاران، عامل اصلی مخالفت خانواده ها در این خصوص است.
وی بیان کرد: تاکنون بسیاری از معلولان دارای استعداد ورزشی گلستان به دلیل این مشکل و ناتوانی در پرداخت هزینه ها، از ادامه حضور در ورزش حرفه ای خداحافظی کرده اند.
نایب رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین گلستان افزود: این درحالی است که تامین این هزینه ها از توان هیات استان نیز خارج است و لازم بوده که بخش خصوصی و حامیان مالی علاقمند برای حل این مشکل بزرگ پیشقدم شوند.
نعیم آبادی ادامه داد: بسیاری از معلولانی که در تمرینات ورزشی حاضر می شوند از قشر محروم جامعه بوده و خانواده ها نمی توانند علاوه بر مخارج درمان فرزندان خود، هزینه رفت و آمد آنها به سالن های ورزشی را نیز بپردازند.
وی گفت: از سوی دیگر ورزش جانبازان و معلولان نیز تاکنون نتوانسته برای ورزشکاران گلستانی منبع درآمد ثابت و پایدار باشد که این مورد در کنار دیگر مشکلات، عاملی در کوتاه بودن دوران حرفه ای علاقمندان به این ورزش ها شده است.
نایب رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین گلستان بیان کرد: هم اینک استان گلستان حدود 460 ورزشکاران سازمان یافته جانباز و معلول دارد که از این تعداد 60 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
نعیم آبادی افزود: یکی دیگر از مشکلات مربوط به ورزشکاران این بخش، نبود مربیان تخصصی در رشته های گوناگون است که انجام تمرین و استعدادیابی را با دشواری مواجه می کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های هیات برای رفع این مشکل، برگزاری دوره های آموزش مربیان است که با اجرای آن امیدوار به برطرف شدن این معضل هستیم .
نایب رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین گلستان گفت: ورزشکاران جانباز و معلول استانی در 9 رشته مردان و 5 رشته زنان مشغول فعالیت حرفه ای هستند و تلاش دارند راه خود را برای رسیدن به رده های بالای دنیای قهرمانی باز کنند.
نعیم آبادی بیان کرد: یکی از رشته های قهرمان پرور و مستعد در حوزه ورزش جانبازان و معلولین گلستان، والیبال نشسته است که 144 ورزشکار مرد و 14 ورزشکار زن به صورت حرفه ای در آن مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی، به دلیل وجود استعداد فراوان در این رشته، چهار ورزشکار زن و مرد استان به اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های پارالمپیک برزیل دعوت شده اند که قرار گرفتن آنها در فهرست نهایی نفرات اعزامی به این مسابقات معتبر دور از ذهن نیست.
نایب رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین گلستان ادامه داد: آرش خرمالی ، عبدالسلیم شعار و احمد ایری در بخش مردان و زهرا دانایی در بخش زنان، گلستانی های حاضر در اردوی تیم های ملی والیبال نشسته هستند.
نعیم آبادی گفت: همچنین راه اندازی اولین دوره لیگ استانی این رشته در دستور کار قرار دارد که این رقابت ها همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور 11 تیم برگزار خواهد شد.
7331/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بیلیارد حرفه ای پویا گلستانی-میکس شده توسط پویا گلستانی