ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



داور المپیکی ایران از والیبال،لابی کشورهای عربی و آرزویی که به آن رسید می گوید


ورزش > والیبال - فرهاد شاهمیری داور بین‌المللی والیبال ایران به آرزویش رسید؛ قضاوت در المپیک.

مهری رنجبر - خبرگزاری خبرآنلاین؛اتفاقی که برای دومین بار می‌افتد؛ اتفاقی خوشایند که سال سخت را برایش شیرین کرد. شاهمیری از سه سهمیه آسیا اولین داور است.

او كه معتقد است المپیك 2012 را هم باید سوت می‌زد، از داستان متفاوت انتخابش می‌گوید: «من باید لندن می‌رفتم اما جدی نگرفتم چرا كه خیلی به خودم اعتماد داشتم اما این بار علاوه بر اعتماد به توانایی‌هایم، كمی هم رایزنی كردم. البته داستان این المپیك خیلی فرق می‌كرد. داوران برای المپیك ریو طبق توانمندی‌های‌شان انتخاب شدند. من اگر امسال بعداز سوت‌هایی كه در لیگ جهانی و قهرمانی جهان و جام جهانی‌ 2014، 2015 زدم، انتخاب نمی‌شدم، جای شك داشت.» داور بین‌المللی از قبل به انتخابش امیدوار بود: «می‌دانستم اگر هر چیزی سر جایش باشد، من كه نفر اول رنكینگ داوران آسیا بودم و جزو سه نفر دنیا، باید انتخاب می‌شدم. نه اینكه مثل المپیك لندن من نفر چهارم بودم و نفر هفتم شدم. البته خودم برای قضاوت در المپیك خوشبین بودم. حتی خودم را روی فرم نگه داشته‌ام. تمرین می‌كنم. چرا كه ممكن است داوران قبل از المپیك 2016 ریو كمپ داشته باشند.شاید در آنجا  تست عملی و تئوری بگیرند.» او حالا راضی است: «سال سختی داشتم امسال. برای دو تورنمنت سنگین نزدیك به 50 روز خارج از ایران بوده‌ام. سخت بود اما خدا را شكر راضی‌ام. امسال خیلی عالی برایم تمام شد.» شاهمیری شاید بیشتر از هر چیزی از لابی عرب‌ها می‌ترسید: «من برای انتخاب نشدنم از لابی اعراب می‌ترسیدم. شاید باور نكنید امسال برای اولین بار است كه داور ژاپنی برای المپیك انتخاب نشده است. البته امتیاز من با قضاوت‌هایی كه سال 2014 و 2015 داشتم، خیلی بالا بود و دیگر نتوانستند حذفم كنند.» داور بین‌المللی والیبال خیلی امیدوار است كه در پلی‌‌آف و نیمه‌نهایی المپیك هم سوت بزند: «من خیلی امیدوارم در نیمه‌نهایی سوت بزنم. قول می‌دهم داور ایرانی‌ای باشم كه علاوه بر دور مقدماتی، در پلی‌‌آف به بعد هم قضاوت كنم. البته خیلی‌ها برای اینكه من به المپیك برسم، زحمت ‌كشیده‌اند، از خانواده‌ام گرفته تا فدراسیون و حتی مسئولان اداره‌ام.»

شاهمیری حالا چهار كیلو و نیم اضافه وزن دارد و باید تا المپیك خودش را روی فرم بیاورد: «من امسال خیلی تلاش كرده‌ام. مثل همین بازیكنان تمرین كرده‌ام تا روی فرم بمانم. من به خاطر مشكل تیروئید وزنم بالا می‌رود و خیلی سخت است كنترل وزن. همیشه باید 95 كیلو باشم و دور كمرم نباید بیشتر از 102 سانتیمتر باشد. الان 104 سانت است و 99 كیلو هستم. در فرصت 6 ماهه تا المپیك خودم را می‌رسانم.»او از هیأت تهران گلایه دارد: «نمی‌دانم چرا در سایت هیأت تهران اسمی از من نیست. اگر مرگ و میر باشد، خوب كار می‌كنند اما حالا كه من برای المپیك دعوت شده‌ام همه از من می‌پرسند چرا هیأت تهران حتی یك اس‌‌ام‌اس هم نداده.»

251 43


ویدیو مرتبط :
افشای توطئه کشورهای عربی و انگلیس بر ضد ایران