ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دیلی میل:فیفا درمورد ادعای دخالت شورای المپیك آسیا در انتخابات ای اف سی تحقیق می كند


به گزاش ایرنا از دیلی میل، شورای المپیك آسیا متشكل از 45 كشور آسیایی است كه شیخ احمد الصباح از كویت ریاست آن را به عهده دارد.
این سازمان متهم به دستكاری در انتخابات منطقه آسیا شده است. شیخ احمد این اتهامات را تكذیب كرد و گفت این ادعاها با انگیزه سیاسی مطرح شده است.
مقامات فیفا در حال تحقیق بر روی این نهاد آسیا هستند. این نهاد تحت كنترل یكی از قدرتمندترین اعضای كمیته اجرایی فیفا است.
شیخ احمد عضو كمیته اجرایی فیفا است كه به عنوان واسطه قدرت در جهان ورزش شهرت گسترده ای دارد.
عبدالله معیوف نماینده مجلس كویت شیخ احمد را به دستكاری در انتخابات كنفدراسیون آسیا متهم كرده است.
شیخ احمد هرگونه تخلفی را به شدت رد كرد و گفت این اتهامات با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.
دیلی میل نوشت؛ در جریان تحقیقات روزنامه میل آن ساندی انگلیس و روزنامه اكسترا بلادت دانمارك، منابع آگاه در فیفا اعلام كردند كه فیفا در مورد شورای المپیك آسیا تحقیق می كند.
بررسی های انجام شده حاكی از مكاتبات عامر العلامی مقام ارشد شورای المپیك آسیا و دستان كونوك بائف رئیس اتحادیه فوتبال قرقیزستان است. در انتخابات ریاست كنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه مه 2013 شیخ سلمان بحرینی كه مورد حمایت شیخ احمد بود، به پیروزی رسید.
حمایت موثر شیخ احمد به توماس باخ كمك كرد در سال 2013 كرسی ریاست كمیته بین المللی المپیك را تصاحب كند.
شیخ احمد در كشور خود به استفاده از شورای المپیك آسیا برای نفوذ در انتخابات ورزشی متهم شده است. عبداله المعیوف ادعا كرده است كه در سازماندهی و دستكاری برخی انتخابات آسیا از شورای المپیك آسیا استفاده شده است.
در یك نامه الكترونیكی مواردی كه اتحادیه فوتبال قرقیزستان به حمایت شورای المپیك آسیا نیاز دارد اعلام و سپس فهرست پروژه هایی با هزینه صدها هزار دلار ذكر شده است.
شورای المپیك آسیا و شیخ احمد به سوالات مطرح شده در مورد این مكاتبات پاسخ نداده اند. ژان ژو ژیان مدیر رسانه ای شورای المپیك آسیا گفت كه هر اظهاری در مورد حمایت مالی شورای المپیك آسیا از هر فدراسیون فوتبالی غیر واقعی است.
مسئولان قرقیزستان هم به تماس ها در این زمینه پاسخ ندادند.
براساس این گزارش، اسناد میل آن ساندی در اختیار فیفا قرار گرفته است.
سخنگوی كمیته اخلاقی فیفا گفت:‌ بررسی تمام شكایت ها و اطلاعات و مدنظر قراردادن آنها در تصمیم گیری ها به عهده بخش تحقیقات كمیته اخلاقی است.
ورزشی**1210**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ادعای تقلب در انتخابات 88 توسط کارشناس بی بی سی