ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فصیحی رکورد 60 متر ایران را شکست و به آسیا رفت/ رجبی قهرمان پرتاب وزنه شد


به گزارش خبرگزاری فارس، در نخستین روز از مسابقات دوومیدانی داخل سالن بانوان قهرمانی کشور، فرزانه فصیحی از اصفهان در دوی 60 متر با ثبت 7:35  ثانیه رکورد  ایران که از سال 92 در اختیار مریم طوسی بود را شکست. رکورد طوسی در این ماده 7:43  ثانیه بود.

 فصیحی در حالی رکورد دوی 60 متر بانوان کشور را ارتقا داد که فدراسیون دوومیدانی کشورمان حدنصاب ورودی مسابقات داخل سالن دوحه را 7:48  ثانیه در نظر گرفته بود. فصیحی علاوه براینکه جواز حضور در مسابقات دوحه را به دست آورد، با رکوردهای ورودی مسابقات جهانی نیز تنها 2 صدم  ثانیه فاصله دارد.

این دونده دوی 60 متر در شرایطی که در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا این 2 صدم را ارتقا دهد، به مسابقات قهرمانی جهان که اسفند ماه در آمریکا برگزار می شود، اعزام خواهد شد.

همچنین در این ماده مریم طوسی از تهران با ثبت رکورد 7:57  ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و الهام کاکلی از البرز با رکورد 7:67 ثانیه سوم شد.

فائزه نسایی از خراسان رضوی، حمیده اسماعیل نژاد از خراسان رضوی و غزاله مصطفی از البرز به ترتیب با رکورد 7:84 ثانیه، 7:88 ثانیه و 8:21  ثانیه در رده های چهارم تا ششم ایستادند.

* رجبی قهرمان پرتاب وزنه شد

در ماده پرتاب وزنه لیلا رجبی از بوشهر  با ثبت رکورد 16.44متر به عنوان قهرمانی دست یافت.

خدیجه زارع از استان گلستان با ثبت رکورد 11.78 متر دوم شد و ثنا دادرس از تهران با رکورد 10.93 در جایگاه سوم قرار گرفت.

 مهلا طبسی از خراسان رضوی، عارفه خورند از قزوین و نرگس حیدری از زنجان به ترتیب با ثبت رکوردهای 10.87، 10.12 و 10.09 متر در رده های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

*کوهکن قهرمان پرش سه گام شد

در پایان ماده پرش سه گام این رقابت‌ها سمانه کوهکن از گلستان  با ثبت رکورد 11.77 قهرمان شد.

ثریا قلیچ نیازی دیگر دونده گلستانی نیز با رکورد 11.45 جایگاه دوم را در این بخش به خود اختصاص داد.

ورزشکارانی که حد نصاب تعیین شده فدراسیون دوومیدانی را کسب کنند، می توانند در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا که از 30 بهمن تا 2اسفند در دوحه قطر برگزار می شود، شرکت کنند.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/TOO8Z8


ویدیو مرتبط :
نقره فصیحی در دوی 100 متر بانوان - مسابقات غرب آسیا