ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رشیدی: استقلال بخت اول قهرمانی است


رشیدی: استقلال بخت اول قهرمانی استکاپ/ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: رفتاری که مهدی رحمتی در بازی با گسترش فولاد نشان داد در شأن یک دروازه بان با 20 سال سابقه نبود.
منصور رشیدی درباره برد تیم استقلال در بازی با گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: استقلال پس از چند بازی ضعیف در هفته های اخیر توانست یک بازی زیبا و تاکتیکی را به نمایش بگذارد که با جنگندگی بازیکنان این تیم همراه بود. استقلال به این برد نیاز داشت و باید برای بازگشت به صدر جدول هر سه امتیاز این دیدار را کسب می کرد که البته با حضور تماشاگرانش و ارائه یک بازی خوب موفق شد به این مهم دست پیدا کند.
*رحمتی خوب بود ولی با اشتباه!
وی درباره مهدی رحمتی و عملکردش در این بازی خاطر نشان کرد: رحمتی بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت البته اشتباهاتی هم داشت که اگر برای من بی اهمیت بود به آن اشاره نمی کردم. رفتاری که او با نصرتی انجام داد برای من بیننده زشت بود و معتقدم که نباید آن برخورد را می کرد. بر فرض اینکه نصرتی ضربه ای هم به او زده باشد ولی رحمتی نباید آن برخورد را با آن بازیکن انجام می داد. به علاوه اینکه نصرتی را هم بی دلیل اخراج کردند او کاری نکرده بود و فقط دستش را روی گردن رحمتی گذاشت و او را به عقب برد ولی نه ضربه ای درکار بود نه چیزی و داور سختگیرانه به نصرتی کارت زرد نشان داد.
*کمک به اخراج حریف فیرپلی نیست
رشیدی در این باره که آیا اقدام رحمتی در جهت اخراج شدن بازیکن حریف نشان از تجربه این بازیکن بوده یا بهتر بود آن برخورد را انجام نمی داد توضیح داد: در مسابقات فوتبال بارها دیده شده اند بازیکنانی که در طول یک مسابقه با رد شدن از کنار بازیکنان حریف حرفی به آنها می زنند که باعث از کوره در رفتن آنها و در نهایت منجر به اخراج بازیکن می شود که از نظر من این رفتارها با روح ورزش همخوانی ندارد و فیرپلی نیست.
*رفاقت هاست که می ماند
پیشکسوت استقلال اضافه کرد: رحمتی با حدود بیست سال تجربه بازی در سطح اول فوتبال ایران در تیم های ملی بزرگسالان و امید نباید این رفتارها را انجام بدهد حتی اگر پایانش اخراج یار حریف باشد. این کاری که او کرد در شأن رحمتی نبود. البته او در بازی قبلی هم در گوش بیرانوند حرفی زده بود که آن را هم نپسندیدم و باید به همه فوتبالیست های این مملکت بگویم که دوران فوتبالی تان درون زمین تمام می شود و بعد بیرون از مستطیل سبز فقط رفاقت هاست که برجای می ماند. احترام گذاشتن به تیم حریف و رنگ و نام آنها باعث سربلندی خود بازیکن می شود.
*دعوا با نصرتی تمرکز تیم را برباد داد
رشیدی افزود: در آن لحظات استقلال از حریفش پیش بود و اصلا نیازی به این کارها نداشت که رحمتی به سراغ آنها رفت. شاید اگر او این کار را نمی کرد استقلال باز هم گل می زد و خودش هم با تمرکز بیشتری به بازی ادامه می داد و آن گل را هم دریافت نمی کرد. اخراج یار گسترش باعث شد تا آنها به تکاپوی بیشتری بیافتند.
*جایگاه واقعی گسترش، پنجمی جدول است
وی در ادامه با اشاره به تیم تبریزی حریف استقلال در بازی روز جمعه گفت: به اعتقاد من گسترش فولاد تبریز باید بین 5 تیم بالای جدول باشد و بازی که این تیم در زمین از خود ارائه می دهد بسیار هماهنگ و زیباست. بار تاکتیکی گسترش فولاد در دیدار با استقلال هم بالا بود ولی در آن روز استقلال خیلی خوب بازی کرد که توانست این تیم خوب را شکست بدهد.
*چیپ زدن در آزادی به رحمتی!
دروازه بان اسبق تیم ملی ایران در ارتباط با ضربه پنالتی چیپی که محمد ابراهیمی نتوانست آن را به گل تبدیل کند گفت: بازیکن گسترش فولاد تبریز صددرصد در آن صحنه اشتباه کرد که تصمیم گرفت به بازیکنی با این همه تجربه آن هم در آزادی چیپ بزند. رحمتی با این همه سابقه ضربه آرام را گل نمی خورد و اگر کسی می خواهد به این دروازه بان که مهارت خاصی در مهار پنالتی دارد گل بزند باید ضربه اش را تا حد امکان محکم به گوشه ها بزند تا رحمتی نتواند آن را مهار کند وگرنه با احتمال بالا او ضربه را مهار می کند.
*استقلال بخت اول قهرمانیست
رشیدی در پایان در این باره که وضعیت استقلال را چطور می بیند گفت: استقلال هنوز هم بخت اول قهرمانی محسوب می شود و دیدیم که با استفاده کردن از جوانانش چطور توانست تیم خوب تبریزی را در تهران با شکست بدرقه کند. این تیم اگر بتواند از نیمی از بازی های پیش روی خود امتیازات کامل را جمع آوری کند می تواند به عنوان قهرمانی دست یابد.



کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: کاپ


ویدیو مرتبط :
برد استقلال برابر فولاد و هت‌تریک قهرمانی استقلال با قلعه‌نویی