ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



زندی: شاید حضورم در استقلال برای بعضی‌ها پول نداشت/خوب و بد داوری در شب محکومیت ژوزه+فیلم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، زمان زیادی از برنامه دوشنبه شب نود اختصاص داشت به بحث داوری و عواملی که باعث شده اشتباهات داوری در بازی‌های لیگ برتر زیاد شود و البته دیگر مسائل روز فوتبال کشورمان که در زیر به آن می‌پردازیم.

* سوال نظرسنجی برنامه این هفته «مهم‌ترین دلیل اشتباهات داوری این فصل بود» که سه گزینه برای این سوال مدنظر قرار داده شده بود.

* آیتم ابتدایی برنامه اختصاص به صحنه‌ای از بازی هفته گذشته تیم‌های خونه به خونه و صنعت نفت آبادان داشت که در دقیقه  85 این بازی اتفاق افتاده بود. در این صحنه سعید آل‌وردی کمک داور بازی با کمک رسانی به موقع خود جان تیغ نورد بازیکن تیم صنعت نفت آبادان را نجات داد که فیلم مربوط به این صحنه را در زیر مشاهده می‌کنید.

آل‌وردی که مهمان اول برنامه بود در  صحبت‌هایش گفت: 5 سال است که در لیگ برتر به عنوان کمک داور حضور دارم و 15 سال است که این کار را انجام می‌دهم. دقیقه 85 این اتفاق افتاد و متوجه شدم راه تنفسی بازیکن بسته شده است. با سوت داور راه تنفسی او را باز کردم. من دوره آموزشی امداد را گذرانده بودم ضمن اینکه همسرم نیز پرستار است.

وی ادامه داد: 10 ثانیه بعد از این اتفاق بالای سر تیغ نورد بودم و چون  این اتفاق پیش بینی نشده بود وسیله به همراه نداشتم تا اینکه مجبور شدم از سوت داور استفاده کنم.صحنه‌ای که تیغ نورد زمین خورد، دو بار  سر این بازیکن به زمین برخورد کرد. البته پزشکان حاضر در زمین هم می‌توانستند کمک کنند اما من احساس کردم در آن لحظه می‌توانم کاری کنم.

* در ادامه برنامه اصغر باقریان روی خط برنامه آمد و در مورد آخرین وضعیت سرمربیگری تیم سپاهان توضیحاتی داد که فیلم مربوط به این بخش را در زیر می‌‌بینید. در این بخش عادل فردوسی‌پور کنایه‌ای هم به محمد مایلی‌کهن بابت مصاحبه‌هایش علیه کارلوس کی‌روش، زد.

* آیتم بعدی برنامه بررسی پرونده مانوئل ژوزه بود و در نهایت اینکه باشگاه پرسپولیس مثل همیشه در پرونده‌های شکایتی از این باشگاه در فیفا، با جریمه سنگین رو به رو شد.

* در ادامه محمد رویانیان جوابیه‌ای برای عادل فردوسی‌پور در مورد برنامه نود ارسال کرد و در آن از اعلام آمادگی‌اش برای محکومیت ژوزه خبر داد. فیلم مربوط به این قسمت برنامه را می‌بینید:

* بخش بعدی برنامه اختصاص به حواشی دیدار پر حاشیه ذوب‌آهن و پرسپولیس داشت.

* در ادامه برنامه یدالله جهانبازی روی خط برنامه آمد و توضیحات لازم را در مورد صحنه اخراج ایمان صادقی دروازه‌بان تیم پرسپولیس در بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن را ارائه داد.

* آیتم بعدی برنامه، نود درجه بود که فیلم مربوط به این قسمت از برنامه در زیر می‌آید.

* در ادامه برنامه بخش مربوط به آنالیز دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس پخش شد.

* فیلم مربوط به مصاحبه جاسم کرار در عراق در ادامه برنامه پخش شد.

* در ادامه برنامه فریدون زندی که از قبل اعلام شده بود میهمان اصلی امشب نود است در استودیو حضور پیدا کرد و صحبت‌های جالبی را با لهجه شیرینش بر زبان آورد که در نوع خودش جالب و بحث برانگیز بود.

زندی در بخشی از صحبت‌هایش به نحوه مصدومیتش اشاره کرد و اینکه هیچ وقت دل دیدن فیلم صحنه شکستگی پایش را نداشت و در آخر هم آن را ندید.

 بازیکن پیشین استقلال همچنین حسرت خورد که چرا نتوانست با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند و در این باره گفت: من فقط یک آرزو داشتم و آن حضور مجدد در استقلال بود. در این مورد با مظلومی و مهدی رحمتی در تماس بودم. در حرف‌هایی که رد و بدل شد متوجه شدم آنها بدشان نمی آید به استقلال برگردم اما در آخر هم نفهمیدم چه کسی مانع شد و هر کس تقصیر دیگری می‌انداخت و حرف  درباره آن زیاد بود.

وی ادامه داد: من 4 ماه با استقلال تمرین کردم. وقتی هر روز تمرین می کردم مشخص می‌کند که خوب هستم و فقط به بازی نیاز داشتم. آنها مستقیم به من نگفتند برای تست به کردان بیایم اما این حس را از حرف‌های آنها داشتم. بعد از حرف‌هایی که زده شد تصمیم گرفتم برای شرکت در تمرین به کردان بروم اما  وقتی تلفن زدم کسی جوابم را نداد.

زندی یادآور شد: قصد داشتم بدون دریافت پول به استقلال برگردم. به آنها گفتم اگر بازی کنم پول بگیرم اما مثل اینکه به این شکل آمدنم به استقلال برای بعضی‌ها در باشگاه پولی نداشت. البته شاید من جملاتم را اشتباه گفتم!

بازیکن پیشین تیم ملی تصریح کرد: وقتی به ایران آمدم خیلی از برخورد مردم خوشحال شدم. من هیچ وقت از آمدنم به ایران پشیمان نیستم. می‌دانستم فوتبال ایران خیلی کثیف است و در این چند وقت به خوبی فهمیدم که فوتبال ایران چقدر کثیف است.

در ادامه فردوسی‌پور از زندی پرسید که آیا اگر به عقب برگردد حاضر است دوباره به دعوت تیم ملی پاسخ مثبت دهد و راهی ایران شود که وی جواب داد: من آن موقع با ته قلبم این تصمیم را گرفتم و هیچ وقت از این تصمیم پشیمان نیستم.

 فیلم مصاحبه کامل زندی همراه با گل‌های این بازیکن را در زیر می‌بینید.

* بخش بعدی برنامه بررسی عملکرد لژیونرها در هفته‌ای که گذشت، بود.

* در ادامه فریدون اصفهانیان و هدایت ممبینی میهمان برنامه بودند که فیلم‌های مربوط به صحبت‌های آنها و همچنین اظهارنظر علی خسروی و رضا غیاثی دو کارشناس داوری را در زیر مشاهده می‌کنید.

* آیتم بعد برنامه در خصوص سریال اشتباهات داوران در دیدارهای پرسپولیس و محرومیت‌های این داوران بود.

* آیتم پایانی برنامه بخش نود تا نود بود که فیلم آن در زیر آمده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زمانی که استقلال پول ناهار بازیکنانش را نداشت