ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



عذرخواهی وزیر ورزش روسیه به خاطر دوپینگ دوومیدانی کاران این کشور


به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که کمتر از سه ماه دیگر تا آغاز بازیهای ریو باقی مانده است، مسکو بدنبال لغو محرومیت دوومیدانی کاران این کشور است.
اتحادیه بین المللی دوومیدانی (یاف)، پس از اعلام دوپینگ چندین ورزشکار روس، فدراسیون دوومیدانی روسیه را تعلیق کرد.
ویتالی موتکو گفت: مدیریت فدراسیون روسیه و مربیان و دوومیدانی کاران اشتباهات جدی مرتکب شدند. همه ما به این خاطر شرمنده ایم
وی افزود: بسیار متاسف هستیم که دوومیدانی کارانی که تلاش داشتند ما و دنیا را فریب بدهند، زودتر شناسایی نشدند. بسیار متاسف هستیم، زیرا روسیه متعهد به رعایت بالاترین استانداردها در ورزش است و با هرچیزی که ارزشهای المپیک را تهدید کند مخالف است.
دوومیدانی روسیه در بازیهای المپیک لندن بعد از آمریکا دوم شد. اما بدنبال افشاگری کمیسیون مستقل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) مبنی بر دوپینگ گسترده در روسیه ، تمام دوومیدانی کاران این کشور محروم شدند.
کریگ ردی رئیس وادا گفت که بعید است که انطباق نهاد ضد دوپینگ روسیه با قوانین ورزش جهان، به موقع برای بازیهای المپیک اعلام شود.
روسیه باید یاف را متقاعد کند که اقداماتی را برای بهبود عملیات ضد دوپینگ این کشور و تغییر فرهنگ اتخاذ کرده است.
وزیر ورزش روسیه گفت: ما هر کاری را که یاف از ما خواسته است، انجام داده ایم. درخواست همه این تغییرات و اقدامات، مشاهده اجرای آنها و باز هم مجازات ورزشکاران روس غیرمنصفانه است.
وی افزود: ما به ارزشها و روح المپیک معتقدیم.
ورزشی**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بحران در فدراسیون دوومیدانی روسیه با افزایش دوپینگ