ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مربی کره‌ای برای هدایت تیم ملی والیبال بانوان به ایران می‌آید


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال با بیان اینکه مهمترین مشکل والیبال زنان ایران ضعف تکنیک در سنین پایه است، گفت: در بررسی این مشکلات به این نتیجه رسیدیم که باید یک مربی خارجی برای کار اصولی در این زمینه جذب کنیم. البته این موضوع سختی بود. چرا که در دنیا مربیان زن با دانش و توانمند کم است ولی ما رزومه های بسیاری را بررسی کردیم و در نهایت به این گزینه از کره جنوبی رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه در نشست روز گذشته با رییس فدراسیون والیبال و نایب رئیس بانوان، خانم یون از کره جنوبی در بین گزینه های معرفی شده انتخاب و قرار شد وی در اولین فرصت ممکن برای کار یک ماهه آزمایشی به ایران بیاید.

دبیرکل فدراسیون والیبال تصریح کرد: این مربی به مدت یک ماه بر سر تمرینات استعدادیابی دختران حاضر می شود و این تیم را تمرین خواهد داد و در صورت تایید توانایی هایش برای هدایت تیم ملی زنان و نظارت بر تیم های رده سنی زنان انتخاب خواهد شد. همچنین وی با حضور در ایران می تواند لیگ برتر ما را از نزدیک ببیند و با بازیکنان مان آشنا شود.

وی با بیان اینکه مربی زن مطرح در سطح جهان و آسیا بسیار کم است، گفت: فدراسیون والیبال به دنبال کسی است که در رده سنی پایه سابقه و کار کرده باشد.

افشاردوست در باره پرونده کاری این مربی گفت: یون در زمان بازیگری تجربه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را به همراه تیم ملی والیبال زنان کره جنوبی در پرونده خود دارد و از این نظر شرایط مناسبی دارد. سال ها نیز تجربه کار در ورزش والیبال رده های سنی مدارس کره جنوبی نیز انجام داده است.

وی درباره زمان حضور یون در ایران اظهار داشت: در جلسه روز گذشته به این جمع بندی رسیدیم، پس از انجام مذاکرات با یون با توجه به برنامه های امتحانات آموزش و پرورش زمانی را برای حضورش در تهران تعیین خواهیم کرد تا در تمرین تیم ملی والیبال نوجوانان دختر حضور یابد.

دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که آیا پارک سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران نقشی در معرفی این مربی دارد، گفت: پارک در حال حاضر علاوه بر مسئولیت کمیته روابط بین الملل فدراسیون کره جنوبی، به تازگی سرمربی تیم ملی والیبال مردان این کشور نیز شده است. از سوی دیگر این مربی مسئولیت کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا را نیز در اجلاس ریاض به دست آورد. بنابر این طبیعی است که برای انتحاب یک مربی با وی مشورت کنیم، اما اگر مشورتی باشد از سوی فدراسیون والیبال ایران بوده است و مطمئنا وی نقشی در معرفی این مربی نداشته است.

انتهای پیام/ر
 

http://fna.ir/OM1ABV


ویدیو مرتبط :
گزینه های هدایت تیم ملی والیبال ایران