ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



امینی: تغییر مدیریت در عدم کسب سهمیه تاثیرگذار بود/مسئولان فدراسیون بازنده هستند


غلامرضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عدم کسب سهمیه المپیک ریو در مسابقات اندونزی گفت: قبل از اینکه فرافکنی کنم و بخواهم مشکلات را گردن دیگران بیندازم باید بگویم مشکلاتی مانند قایق و مسائل مختلف فقط برای ما نبود برای همه کشورها پیش آمد، اما واقعیت این است قزاقستان و ازبکستان بهتر از ما کار کردند و سهمیه گرفتند که مبارکشان باشد.

وی افزود: فاصله‌ای به هر دلیل در قایقرانی پیش آمد. اگر بخواهیم زمان شروع رشد این فدراسیون را در نظر بگیریم رشد آن از اواخر زمانی بود که قلم‌سیاه برای این فدراسیون زحمت کشید. اولین مدال ما در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه کسب شد. با آمدن دنیامالی رشد قایقرانی سریعتر شد و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این نتیجه رسیدند به رشته‌های پرمدال توجه بیشتری شود. رشد قایقرانی خوب بود، اما وقفه 3 ساله در نتایجی که اخیراً به دست آمد تاثیرگذار بود.

* با مربیان ایرانی در کایاک 4 نفره طلا گرفتیم

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به صحبت‌های محسن میلاد رئیس سابق کمیته آبهای آرام که گفته بود نبودن مربی خارجی یکی از دلایل عدم کسب سهمیه است، تصریح کرد: من منکر فعالیت مربیان سطح بالای جهان نیستم، اما مربیان ایرانی هم بالاتر از آسیایی‌ها هستند. ما نمی‌توانستیم مربی خوب خارجی جذب کنیم، اما فراموش نکنیم مربیان ایرانی در مسابقات به خوبی کار کردند. نمونه آن را می‌توانید در طلای کایاک 4 نفره و مدال برنز کانوی دو نفره ببینید.

امینی با بیان اینکه عدم نتیجه‌گیری در اندونزی ارتباطی به مربیان ندارد، خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ما در این مسابقات فقط عدم کسب سهمیه است. قایقرانی نمی‌تواند این فاصله‌ها را تحمل کند، چرا که در این صورت کشورهایی مانند ازبکستان و قزاقستان از ما پیش می‌افتند.

* مجللی بدون مربی خارجی هم سوم شده بود

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه ورزشکار هم در نتیجه نگرفتن مقصر است، به عنوان مثال عادل مجللی حدود یک سال در لهستان تمرین کرده، چرا سهمیه نگرفت، عنوان کرد: مجللی از ما خواست که با مربی خارجی کار کند، ما هم با یک مربی سطح بالا صحبت کردیم و مجللی 10 ماه به صورت اختصاصی با مربی خارجی کار کرد، اما نتیجه‌اش همان بود که در اینچئون کسب کرده بود. ما در کانوی دو نفره در اینچئون پنجم شدیم و در اینجا سوم.

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: در این رشته باید به صورت مداوم کار کرد. اگر می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتیجه بگیریم باید از همین حالا شروع کنیم. تغییر مدیریت در 3 سال در نتایج امروز ما تاثیر داشت. 6-5 مدیریت مختلف باعث شد در این مدت فاصله ایجاد شود. من هم در زمان کفاشیان و هم دنیامالی در فدراسیون بودم، نتیجه وقتی حاصل می‌شود که کارها به صورت مداوم پیگیری شود.

* نمی‌خواهم بازیکن سالاری در فدراسیون رواج پیدا کند

امینی با بیان اینکه نمی‌خواهم بازیکن سالاری در فدراسیون رواج پیدا کند، عنوان کرد: ما برای ورزشکاران زحمت زیادی کشیدیم، به مسابقات مختلف و کاپ‌های جهانی اعزامشان کردیم و ورزشکاران در رده‌های مختلف در مسابقات حضور داشتند. برایشان اردوی زمستانی تدارک دیدیم، اما وقتی ورزشکار به من می‌گوید برای شرکت در مسابقات آماده نیست نمی‌توانم که با زور او را به مسابقه ببرم. فکر می‌کنم در مسابقات قهرمانی آسیا نه مربیان باختند و نه ورزشکاران، بلکه مسئولان فدراسیون بودند که بازنده شدند.

وی به دو کرسی ایران در آسیا اشاره کرد و گفت: دو پست نایب‌رئیسی در کانوئینگ و روئینگ داریم و تلاش می‌کنیم دنیامالی و مرادی پست‌های جهانی هم بگیرند.

* احتمال کسب سهمیه در اسلالوم

امینی در پایان از تلاش برای برگزاری اردوی برون‌مرزی در روئینگ و اسلالوم خبر داد و افزود: در اسلالوم کار سخت است، اما شاید بتوانیم سهمیه بگیریم. برای آنها احتمالا در چین و یا فرانسه اردوی تدارکاتی در نظر می‌گیریم. در بادبانی هم احمدی به کمک اسپانسر در اردوی اسپانیاست که امیدواریم او هم سهمیه بگیرد. برای روئینگ نیز برنامه‌ریزی کردیم تا در چین و یا اسپانیا اردو داشته باشد.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
مدیریت تغییر مدیریت توسعه مدیریت شهری مدیریت کارآفرینی مدیریت مشارکتی مدیریت ریس