ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کشف میخ طویله توسط فیروز کریمی!


کشف میخ طویله توسط فیروز کریمی!باشگاه خبرنگاران/ تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 8 اسفند(28 فوریه) رخ داده است، اختصاص دارد.
در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.
کشف میخ طویله توسط فیروز کریمی
8 اسفند 1386، استقلال یک بر صفر در مشهد با گل فرزاد مجیدی ابومسلم را شکست داد.
اما نکته جالب این مسابقه، مصاحبه طنزی بود که فیروز کریمی بعد از بازی داشت.
او هنگامی که روبروی دوربین تلویزیون قرار گرفت، چند میخ طویله از جیبش در آورد و گفت:من تصور می کنم که اینجا اول فصل به جای تخم چمن، سوزن ته گرد کاشتند و با کود و آب به موقع تبدیل به میخ طویله شده است. این تکنولوژی ما را در زمین داری می رساند که سوزن فرفره می کاریم و میخ طویله تحویل می گیریم.
مصاحبه جالب و خنده دار فیروز کریمی+فیل
پیروزی پرسپولیس در دربی 48
8 اسفند 1378، پرسپولیس و استقلال در لیگ آزادگان برای بار 48 روبروی یکدیگر قرار گرفتند که پرسپولیس دو بر صفر استقلال را شکست داد.
در این مسابقه، مارکوس مرک، ستاره همدانی را اخراج کرد تا استقلال 10 نفره شود.
پایان رافت و مهدی هاشمی نسب گلهای پرسپولیس را به ثمر رساندند و این گل هاشمی نسب، آخرین گل او در دربی برای پرسپولیس بود.
منصور پورحیدری که چند روز بود به جای سوکوموروخوف سرمربی استقلال شده بود، نتوانست نتیجه خوبی در این دیدار بگیرد.
بازگشت جادوگر به تیم ملی
8 اسفند 1388، افشین قطبی در لیست جدید دعوت شدگان به تیم ملی، یک سورپرایز داشت او بار دیگر علی کریمی را که دو بار از تیم ملی خداحافظی کرده بود را به تیم ملی دعوت کرد، کریمی بار اول در زمان درگیری با علی دایی از تیم ملی خداحافظی کرد اما بار دوم در زمان خود قطبی و پس از ناکامی ایران در رسیدن به جام جهانی 2010 تصمیم گرفت تا میدان را به جوانترها بدهد اما درخشش کریمی 31 ساله در لیگ باعث شد تا افشین قطبی بار دیگر او را مجاب به بازگشت به تیم ملی کند.
تاسیس باشگاه بایرن مونیخ
27 فوریه 1900، 11 بازیکن فوتبال در شهر مونیخ که از باشگاه قبلی خود جدا شده بودند، یک باشگاه جدید در این شهر تاسیس کردند. آنها فرانتس جان را به عنوان رئیس باشگاه انتخاب کردند و در مدت چند ماه توانستند برابر تمام رقبای محلی پیروز شوند و به نیمه نهایی رقابتهای جنوب آلمان راه پیدا کنند.
بایرن در سالهای اولیه، چندین موفقیت محلی به دست آورد و اولین قهرمانی خود در سطح ملی را در سال 1932 با هدایت ریچارد کومن به دست آورد.
با ظهور حزب نازی، توسعه بایرن مونیخ متوقف شد و رئیس باشگاه و سرمربی که هر دو یهودی بودند از کشور خارج شدند و بایرن مجددا به یک باشگاه آماتور تبدیل شد و دیگر در سطح ملی، مدعی نبود.
اما در دهه 1960، بایرن مونیخ با ظهور بازیکنان بزرگی مثل بکن باوئر، گرد مولر و سپ مایر دوباره توانست احیا شود و به بوندس لیگا راه یابد، این بازیکنان خیلی زود توانستند بایرن مونیخ را به تیم قدرتمندی تبدیل کنند و در اولین فصل حضور در بوندس لیگا(1966-1965) رتبه سوم را به دست‌آوردند، آنها سال بعد جام در جام اروپا را فتح کردند و در سال 1969 برای اولین بار به طور همزمان جام حذفی و بوندس لیگا را فتح کردند.
بایرن مونیخ سپس به بزرگترین باشگاه در آلمان تبدیل شد و اکنون با 25 قهرمانی بوندس لیگا و 17 قهرمانی جام حذفی آلمان، پرافتخارترین باشگاه این کشور است آنها پنج بار هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردند.
یکی از القاب باشگاه بایرن مونیخ، اف سی هالیوود است که در اواسط دهه 1990 این لقب را به آنها دادند، پس از اینکه، بکنا باوئر به عنوان سرمربی بایرن مونیخ را در فصل 1994-1993 قهرمان کرد، این تیم را ترک کرد، سپس جیووانی تراپاتونی و اتوریها گل هر کدام یک فصل سرمربی این تیم شدند و موفقیت چشم گیری به دست نیاوردند، در این دوره ستاره‌های بایرن مونیخ به جای صفحات ورزشی مطبوعات بیشتر در صفحات شایعات و حاشیه ها بودند و به این ترتیب، بایرن مونیخ به اف سی هالیوود معروف شد.
تولد فوتبالیست سابق و وزیر فعلی
27 فوریه 1978، کاخا کالادزه، مدافع سابق و گرجستانی تیم میلان متولد شد.
او فوتبال حرفه ای خود را از سال 1993 در تیم دینامو تفلیس گرجستان آغاز کرد و در سال 1998 به دیناموکیف اوکراین پیوست، او پس از موفقیت با این تیم، مورد توجه مسئولان میلان قرار گرفت و در سال 2011 به ایتالیا و تیم میلان آمد، او 10 فصل را رد میلان گذراند و با این تیم به افتخارات زیادی دست یافت از جمله 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.
او در مجموع 284 بار پیراهن میلان را به تن کرد و معمولا در پست دفاع چپ و دفاع وسط بازی می کرد، وی در سال 2010 از میلان جدا شد و دو فصل آخر فوتبال خود را در تیم جنوا گذراند و در سال 2012 بازنشسته شد.
کالادزه 83 بازی ملی هم برای گرجستان انجام داد و 5 بار هم به عنوان بهترین بازیکن سال این کشور انتخاب شد. او پس از بازنشستگی از فوتبال به سیاست روی آورد و اکنون وزیر انرژی در کشورش است، او هفته گذشته نیز در کسوت وزیر انرژی، به کشورمان سفر کرد.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
میخ طویله