گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



انجام بالغ بر سه میلیون و 750هزار نفر سفر و گشت دریایی


شهر خبر : هادی حق شناس عصر شنبه طی بازدید از بندرگاه انزلی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت شاهد رشد هشت درصدی سفرهای دریایی بودیم.

وی افزود : این سفرها با استفاده از 75 فروند شناور مسافری صورت گرفته و در کنار این، 31 دستگاه لندینگ کرفت برای حمل خودرو استفاده شده است.

به گفته حق شناس؛ آمار تعداد سفر کشتی ها و تعداد حمل خودرو در مجموع بالای 10 درصد رشد داشته است .

وی تصریح کرد: سفر دریایی یعنی مسافر از یک بندر سوار و در بندر دیگری پیاده شود و اگر یکی باشد، گشت دریایی بشمار می رود که در شمال ایران چون به بنادر خارجی و یا داخلی سفر دریایی نداریم، عمدتاً گشت دریایی با قایق های موتوری انجام می شود .

*سفر به پنج جزیره زیبا

وی با اشاره به اینکه در جنوب هم گشت و هم سفر دریایی داریم، افزود: سفر دریایی در جنوب کشورمان به پنج جزیره زیبای قشم، هرمز، ابوموسی، کیش و خارک انجام می شود.

به گفته حق شناس؛ از چهار نقطه استان هرمزگان یعنی بنادر شهید حقانی ، شهید باهنر ، هرمز و بندر پهل به قشم سفر دریایی صورت می گیرد .

وی یادآور شد: برای خارک از بندر گناوه بوشهر، برای جزیره ابوموسی از بندر لنگه، برای جزیره هرمز از بندر شهید حقانی و شهید ذاکری، برای کیش از چارک، لنگه و آفتاب خطوط مسافربری دریایی برقرار است.

*برقراری خط جدید سفر دریایی

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در کنار این سفرهای خارجی از بندر لنگه به شارجه ، از بندر شهید باهنر به دوبی و از بندر خرمشهر به کویت و بصره داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال خط مسافرت دریایی از جزیره قشم به بندر خصب کشور عمان برقرار شود.

به گفته حق شناس؛ همچنین در آبادان گشت دریایی راهیان نور و در بوشهر نیز گشت دریایی داریم .

وی اظهار کرد: بر اساس تجربه سال های گذشته، 95 درصد سفرهای دریایی در بنادر استان هرمزگان به مقصد قشم انجام می شود .

حق شناس با بیان اینکه آمار گشت دریایی استان بوشهر و همچنین شهرستان آبادان در این آمار موجود نیست، افزود: آمار مجموع سفرهای دریایی بعد از 15 فروردین ماه اعلام می شود.

11 بندر عمده در شمال و جنوب کشور وجود دارد.

بندرگاه انزلی یکی از مهمترین و قدیمی ترین بنادر شمال کشور با 10 پست اسکله، دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال است.

بندرگاه انزلی بزرگترین و فعال ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر مجهز به امکانات نوین تخلیه و بارگیری است.

این بندرگاه، پرقدمت ترین و بزرگ ترین بندر شمال کشور است که ایام نوروز نه تنها پذیرای صاحبان کالا بلکه میزبان گردشگرانی است که از شهرهای مختلف به دیدار این شهر ساحلی آمده اند.

این بندر از نظر ظرفیت تخلیه و بارگیری رتبه سوم بین بنادر کشور بعد از امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی را دارد.

با اجرای طرح های توسعه ای بندرگاه انزلی شامل ساخت موج شکن های جدید ، احیای 40 هکتار پسکرانه بندری و افزایش اسکله ها به 24 پست نوید بخش افزایش ظرفیت بندر به بیش از دو برابر خواهد بود.

111/111


ویدیو مرتبط :
چند نفر آدم بالغ درون یک بادکنک باد شده جا میشوند؟!@_@