گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین در اراک افتتاح شد


جشنواره اقوام ایران زمین در اراک با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افتتاح شد.

"معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده"

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در آئین افتتاح این جشنواره گفت یکی از اولویت های مهم دولت در سال جاری اشتغالزایی پایدار است و هنر مسئولان این است که از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی در این هدف متعالی به بهترین نحو بهره بگیرند.

مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، استاندار و جمعی از مسئولان استان ضمن افتتاح جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و صنایع دستی از غرفه های مختلف این جشنواره بازدید کرد و در حاشیه آئین گشایش این جشنواره گفت: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به عنوان ستاد هماهنگی امور اشتغال زنان وارد عرصه شده و سیاست اشتغال پایدار را با رویکرد فرصت سازی شغلی برای دختران تحصیل کرده دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار در شورای عالی اشتغال دنبال می کند.

مولاوردی افزود: سند بازار کار با همراهی صاحب نظران و محققان بررسی شده و راهبرد های اشتغالزا و توانمندسازی مهارتی دختران و زنان در آن دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یکی از اولویت های رفاه اجتماعی خود را در سال جاری برای توسعه خدمات بیمه ای متمرکز کرده که با توجه به قطع شدن بیمه قالیبافان پیگیری امور آنان را در دستور کار دارد و از سوی دیگر در کمیسیون اجتماعی دولت طرح بیمه زنان خانه دار در مراحل پایانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این آئین گفت: این جشنواره با حضور گروه های هنری و نمایندگان فرهنگی استان ها مرکزی، خراسان شمالی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان، فارس و عشایر بندرترکمن و تربت جام از امروز تا دوم خرداد ماه امسال به میزبانی هتل امیرکبیر در اراک ادامه دارد.

سیدمحمد حسینی افزود: آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف ایرانی، سوغات و صنایع دستی، لباس های محلی، انواع غذاها و موسیقی محلی اقوام و سنن و خرده فرهنگ های بومی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی عنوان کرد: اجرای موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات ایرانی از بخش های جانبی این جشنواره است.

در بخشی از این بازدید غرفه داران با اهدای قاب فرشی پوستین، از حضور وی تقدیر کرده و به رسم یادگاری این هدیه را به وی اهدا کردند، همچنین یکی از شرکت های گردشگری استان مرکزی نیز مجموعه ای فرهنگی که به معرفی استان مرکزی و جاذبه های گردشگری آن می پرداخت به ملاوردی اهدا کرد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین