گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران


به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات و انجام عملیات مرمت همزمان با 28 اردیبهشت بازگشایی می شود و در آن لباس های نظامی و رسمی پهلوی دوم به نمایش عموم گذاشته می شود.

همچنین در کنار این لباس ها، 4 دست از تن پوش های رسمی فرح دیبا با سوزن دوزی های بلوچ نیز در معرض دید قرار می گیرد.

گفتنی است در این اتاق بیش از 500 ثوب (واحد شمارش لباس دوخته) لباس شامل پیراهن مردانه، شلوار، کت و شلوارهای نظامی و رسمی، لباس های اسکی و سوارکاری و همچنین تعدادی کلاه نظامی نگهداری می شود که شماری از آنها در معرض دید و شمار دیگری در کمدها قرار دارند.

اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در راه پله ضلع شمال غربی کاخ اختصاصی نیاوران قرار دارد که بازدیدکنندگان در انتهای مسیر بازدید طبقه دوم کاخ می توانند از آن دیدن کنند.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با تدارک برنامه های متنوع اقدام به برگزاری جشنواره میراث فرهنگی و صنایع دستی از تاریخ 27 تا 31 اردیبهشت نموده است که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس www.niavaranmu.ir  مراجعه فرمایند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
کاخ نیاوران تهران