ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مثلت لیگ پویا، کادر فنی و لژیونرها به ما کمک می‌کند/ با تفکر صعود از مرحله مقدماتی به پارالمپیک می‌رویم


به گزارش خبرگزاری فارس، عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره شرایط ملی‌پوشان و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی اول با حضور 14 ملی‌پوش برگزار شد و به علت حضور لژیونرها در لیگ‌های باشگاهی و کم کردن فشار بر بازیکنان، اردوی اول به مدت یک هفته برگزار شد و برای اردوی دوم نیز همین مدت در نظر گرفته شده و دومین مرحله تمرینات برای شبیه‌سازی شرایط جوی ریو در محمود آباد مازندران برگزار خواهد شد.

وی افزود: اردوی سوم در خرداد ماه و با حضور تمام اعضای تیم ملی برگزار می‌شود و با پیوستن لژیونرها به ترکیب تیم، پیش‌بینی می‌شود با 20 بازیکن ادامه اردوها را پیگیری کنیم. در مرحله اول و دوم تلاش کردیم سطح مهارت‌های پایه به خصوص شوت زنی، افزایش یابد و همچنین شرایط فیزیکی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دادیم. از مرحله سوم به بعد، با حضور تمام ملی‌پوشان، برنامه‌های هماهنگی و تاکتیکی پیاده خواهد شد و بر انسجام تیم تمرکز می‌کنیم.

آقاکوچکی درباره قرعه کشی تیم‌های حاضر در پارالمپیک ریو گفت: می‌توان گفت قرعه کشی به شکلی پیش رفته که توزیع قدرت به صورت مساوی انجام شده است. در گروه یک، سه تیم قدرتمند جهان استرالیا، ترکیه و اسپانیا و در گروه دو نیز سه تیم برتر دیگر نظیر آمریکا، انگلستان و آلمان حضور دارند و 6 تیم برتر دنیا به صورت مساوی در این دو گروه تقسیم شده‌اند.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ایران طی دوران محرومیت تجربه‌ای که سایر تیم‌ها از رویدادهای مهمی نظیر پارالمپیک لندن را دارند، در اختیار ندارد و طی این سال‌ها، تیم‌های زیادی با سرمایه‌گذاری توانستند جایگاه خوبی در بسکتبال با ویلچر دنیا پیدا کنند. با این وجود مقام هشتم جهان برای ایران و عنوان سوم بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، دستاوردهای قابل توجهی برای تیم ملی کشورمان بود که پس از این دوران محرومیت بدست آمد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر افزود: در حال آنالیز تیم‌های حاضر در پارالمپیک ریو هستیم و با وجود دور بودن از میادین جهانی طی این سال‌ها، ضمن داشتن انگیزه بالا، با داشتن مثلت لیگ پویا، کادر فنی و لژیونرها و بازیکنان زبده، در تلاشیم تا نتایج قابل قبولی در ریو به ثبت رسانیم. تفکر ما صعود از مرحله مقدماتی این رقابت‌هاست که امیدوارم به لطف خدا محقق شود.

دومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر با حضور عباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی، عباس خاکی، مربی، حجت الاسلام و المسلمین شایسته به عنوان نماینده فرهنگی برگزار می‌شود.

ایمان بک‌زاده (لرستان) عادل طرفی، مجید طاهری (خوزستان)، احمد یوسفی (زنجان)، میلاد خردمند، سامان بلاغی (فارس)، حسن عبدی (خراسان رضوی)، محمد صحی (تهران)، محمد محمدنژاد (قم) و حکیم منصوری (مازندران) ملی‌پوشان دعوت شده به این تمرینات هستند که هفتم اردیبهشت ماه وارد محل برگزاری تمرینات خواهند شد.

دومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر از 8 تا 15 اردیبهشت ماه  به سرپرستی محمد کامجو در محمود آباد  مازندران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ا


ویدیو مرتبط :
صعود مسیر 2 مرحله مقدماتی سبحان ماهینی