گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



رشد 25 درصدی اقامت در استان خراسان رضوی


شهر خبر:  به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،ولی تیموری با اعلام این خبر در حاشیه بازدید از برخی واحدهای اقامتی در مشهد گفت: خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد مقصد میلیون‌ها نفر از زائران و گردشگران است که به قصد زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، و بازدید از جاذبه‌های گردشگری واماکن فرهنگی و تاریخی این شهر وارد مشهد می‌شوند بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که خدمات صورت گرفته به زائران و مسافران خدمات مطلوب و شایسته‌ای باشد.

وی افزود: خوشبختانه حجم قابل توجهی از مراکز اقامتی کشور در مشهد واقع شده و با توجه به حضور میلیونی گردشگران و زائران در مشهد با برنامه‌ریزی‌های مناسب موضوع اقامت مسافران به شکل مطلوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان اقامت مسافران در مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: این افزایش بیانگر افزایش اشتیاق مردم برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، است.

تیموری اضافه کرد: در همین ارتباط و به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و زائران موضوع نظارت بر تاسیسات گردشگری به صورت جدی در این استان دنبال می‌شود و اجازه فعالیت به تاسیسات گردشگری که خدمات نامطلوب به زائران ارائه می‌کنند، را نمی‌دهیم.

در این بازدید که جمعی از مدیران اتحادیه‌های مرتبط با صنعت گردشگری، معاونین اداره کل میراث فرهنگی و تعدادی از بازرسی و ناظرین تاسیسات گردشگری نیز حضور داشتند، رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با اشاره به فعالیت بازرسین و ناظرین این اداره کل در تعطیلات نوروز گفت: این بازرسی‌ها به صورت مداوم ادامه دارد.

وی افزود: تیم‌های نظارتی قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروز، در مشهد و سایر شهرستان‌های استان فعال شده‌اند ونظارت بر تاسیسات گردشگری به صورت جدی در این استان دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که هر سال نسبت به سال قبل بهتر باشیم و عملکرد ما بهتر از سال گذشته باشد.

111/111


ویدیو مرتبط :
رشد 85 درصدی صنعت گردشگری در استان خراسان شمالی