ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



افشارزاده: تختی یاد داد که فقط با مدال نمی‌توان در قلب و یاد مردم باقی ماند


به گزارش خبرگزرای تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده که در مراسم چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی شرکت کرده بود، اظهار داشت: جهان پهلوان تختی الگوی مناسبی برای تمام ورزشکاران ایران است و به خوبی به ورزشکاران یاد داد که تنها با کسب نتیجه و مدال نمی‌توان در قلب و یاد مردم باقی ماند و باید به معنای واقعی پهلوان باشی که بعد از چهل‌وهشت سال مردم با چنین شور و اشتیاقی در سالروز درگذشتت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پهلوانی با فرهنگ و تاریخ ایران آمیخته است، عنوان کرد: فرهنگ پهلوانی و مردم داری و خدمت به خلق در تاریخ ایران اسلامی همیشه وجود داشته و سرمشق ورزشکاران ما حضرت علی (ع) است که پهلوانی را به بهترین شکل معنا کرد. ورزشکاران کنونی ما نیز باید از فضیلت‌های اخلاقی تاریخ پهلوانی ایران درس بگیرند و تنها به کسب نتیجه و مدال فکر نکنند.

افشارزاده در پایان به نقش مهم اخلاق در گرایش مردم به ورزش تأکید کرد و گفت:ورزشکاران از دیدگاه مردم ماهیت پاک و مقدسی دارند و مردم از جامعه ورزش انتظار دارند که از نظر اخلاقی نیز بهترین باشند. آنها زمانی به سمت ورزش جذب خواهند شد که احساس کنند ورزش هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی می‌تواند انسان را پرورش دهد و در غیر این صورت و با وجود بی‌اخلاقی و بداخلاقی در ورزش مردم جامعه نیز چه به عنوان هوادار و چه به عنوان ورزشکار علاقه ای برای ورود به ورزش نخواهند داشت.

مراسم چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه با حضور گسترده و پر شور مردم و اهالی ورزش صبح امروز برگزار شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیا حرفی باقی می ماند ؟! لطفا یاد بگیریم