ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



برازیلیا میزبان افتتاحیه مسابقه فوتبال المپیک


به گزارش خبرگزاری فارس، فیفا جدول مسابقات فوتبال المپیک ریو 2016 را اعلام کرد که بر اساس آن فینال مسابقات مردان و بانوان در استادیوم ماراکانا در ریودوژانیرو در تاریخ 19 و 20 آگوست برگزار خواهد شد. مسابقه افتتاحیه که در گروه E زنان انجام خواهد شد، ساعت 13 به وقت محلی در تاریخ 3 آگوست در استادیوم المپیک ریو دقیقا دو روز قبل از آغاز مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.

علاوه بر 2 استادیومی که در شهر میزبان یعنی ریو میزبانی مسابقات فوتبال را برعهده دارند، در 5 شهر دیگر یعنی هوریزنته، برازیلیا، مانائوس، سالوادور و سائوپائولو نیز این رقابت‌ها پیگیری می‌شود.

با توجه به اینکه هنوز تعداد تیم‌هایی که قرار است در ریو حضور داشته باشند تکمیل نشده، اما همانند المپیک لندن میزبان در بخش مردان و بانوان در گروه A1  و E1 قرار می‌گیرد.

مردان برزیلی 2 بازی نخست مرحله گروهی خود را در پایتخت برزیل یعنی برازیلیا برگزار می‌کنند و بعد از آن راهی سالوادور می‌شوند تا سومین و آخرین بازی مرحله مقدماتی را انجام دهند. بانوان فوتبالیست برزیلی نیز دو بازی نخست خود را در در استادیوم المپیک ریو انجام می‌دهند و بعد از آن به مانائوس پرواز می‌کنند تا دو دیدار آخر خود را انجام دهند. هر دو تیم مردان و بانوان برزیل در صورت صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های این مرحله را در ماراکانا انجام می‌دهند.

9 تیم در بخش مردان سهمیه المپیک ریو را گرفته‌اند که عبارتند از: برزیل، آرژانتین، آلمان، دانمارک، سوئد، پرتغال، فیجی، مکزیک و هندوراس.

در بخش بانوان نیز کشورهای برزیل، کلمبیا، آلمان، فرانسه، آفریقای جنوبی و زیمبابوه سهمیه گرفته‌اند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
‫{جالب} صحبت مسعود فراستی ازپخش تلویزیونی فوتبال و مراسم افتتاحیه المپیک (جدید)‬‎