ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



چالش همه‌پرسی مجارستان برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴


تسنیم/ طرح پیشنهادی مخالفان دولت حاکم بر بوداپست ممکن است به لغو درخواست میزبانی این شهر برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ منجر شود.
طبق گزارش‌های منتشر شده در کشور مجارستان، دو حزب سیاسی LMP و جوبیک از برگزاری همه‌پرسی برای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 حمایت کرده‌اند اما دولت حاکم که اکثریت رأی در شورای شهر بوداپست را در اختیار دارد، اعلام کرد که برای انجام این رفراندوم خیلی دیر شده است.
گروه‌های مخالف می‌گویند حضور بوداپست در جمع نامزدهای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 نباید با تصمیم سیاستمداران صورت بگیرد. این در حالی است که در جلسه شورای شهر بوداپست و در شرایطی که دو نفر از اعضا غایب بودند، طرح میزبانی این شهر با 16 رأی مخالف در مقابل 14 رأی موافق با شکست روبه‌رو شد.
برگزرای همه پرسی در بوداپست مانند همان طرحی خواهد بود که چند هفته قبل مسئولان شهر هامبورگ اجرا کردند و این شهر آلمانی در نهایت از ادامه رقابت برای میزبانی کنار رفت.
51.6 درصد مردم هامبورگ در همه پرسی روز 29 نوامبر با طرح 11.2 میلیارد یورویی به منظور میزبانی مخالفت کردند.
لس آنجلس، رم و پاریس سه شهر دیگری هستند که در کورس رقابت برای کسب میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 حضور دارند. شهر میزبان این بازی‌ها در سال 2017 در لیما، پایتخت پرو معرفی خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
رقابت مکرون رییس جمهور فرانسه و ترامپ بر سر تصاحب میزبانی المپیک 2024