ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



در تلاشیم با مدال بهتری سهمیه بگیریم/باید فشارهای روحی را کنترل کنیم


افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط ملی‌پوشان برای آمادگی جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا دومین اردوی تیم ملی در حال برگزاری است که تا 11 آذرماه ادامه خواهد داشت. بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پریسا احمدی از شنبه به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شود و از 16 آذر با آغاز مرحله سوم اردوها رکسانا دهقان در تمرینات شرکت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چطور شد دهقان که در ایران هم زندگی نمی‌کند قرار است در اردوهای تیم ملی شرکت کند، اظهار داشت: این ورزشکار قبل از بازی‌های آسیایی با من تماس گرفت تا در تمرینات شرکت کند، اما با توجه به پروسه گرفتن ویزا، وی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به ما ملحق شد. کارهای تکنیکی را انجام داد و حالا به کانادا برگشته تا بعد از انجام کارهایش به ایران برگردد. هدف ما این است رقابت در تیم ملی زیاد شود و دستمان برای انتخاب بازیکن باز باشد.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اردوی برون‌مرزی هم دارید یا خیر، عنوان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌هایم را به صورت مکتوب به فدراسیون داده‌ام و مورد حمایت نیز قرار گرفته است. از اول تا 10 دی ماه در کیش اردوی بدنسازی داریم و از 5 بهمن هم به مدت 4 هفته در اسپانیا اردو خواهیم داشت. بعد از آن اسفندماه در تهران اردو برگزار می‌کنیم تا برای مسابقات کسب سهمیه آماده شویم. در صورتی که بتوانیم در نظر داریم 20 روز قبل از مسابقه در کره یا چین اردو بزنیم.

فرزام در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه با توجه به عدم کسب سهمیه توسط ورزشکاران آبهای آرام این انتظار از روئینگ بیشتر شده که قایقرانی هم سهمیه بگیرد، تصریح کرد: با توجه به رکوردها و نتایجی که ورزشکاران ما داشته‌اند این انتظار طبیعی است. ما هم باید فشار روحی را کنترل کنیم تا بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم. تلاش ما این است نسبت به دوره قبل شرایط بهتری داشته باشیم. 4 سال پیش با مدال برنز سهمیه گرفتیم و در تلاشیم در این دوره با رنگ مدال بهتری سهمیه بگیریم.

وی همچنین درباره حریفان ایران در مسابقات کسب سهمیه، عنوان کرد: در تک نفره و 2 دو نفره چین در مسابقات جهانی سهمیه گرفته است. در تک نفره حریفان ما اندونزی، کره و قزاقستان هستند در دو نفره هم ژاپن، هنگ‌کنگ و قزاقستان مهمترین حریفان ما هستند. تمام تلاش ما افزایش کسب سهمیه است. با توجه به اینکه برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در قایق دو نفره مدال گرفتیم تلاش می‌کنیم سهمیه هم کسب کنیم، اما شرایط مسابقات کسب سهمیه با قهرمانی آسیا کاملا متفاوت است. باید حواسمان باشد و سخت کار کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره ارنج ایران در مسابقات کسب سهمیه، عنوان کرد: از قبل ترکیب تیم را مشخص نمی‌کنیم تا رقابت بین ورزشکاران باشد. اولین تست‌گیری ما اواسط بهمن ماه در اردوی برون‌مرزی برگزار می‌شود و در نهایت 20 روز قبل از مسابقات ترکیب را نهایی می‌کنیم.

انتهای پیام/آ


ویدیو مرتبط :
مقابله با فشارهای روحی و جسمی - علوم هشتم