ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ارباب: برخی داوران به خاطر عدم آگاهی و شناخت از کاتا اشتباه پرچم می‌دهند


فرخ‌ناز ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از برخی داوری‌ها انجام شده در لیگ و مسابقات دیگر کاتا بر این باور است که بهتر است برای قضاوت مسابقات کاتا از داورانی استفاده شود که لااقل با این بخش آشنایی داشته باشند. او در این مورد اظهار داشت: متاسفانه مسیری که کاتا در پیش گرفته، ایراد دارد. به شخصه در مسابقات لیگ شاهد این موضوع هستم که برخی کاتاروها با کوبیدن پا بر روی زمین، تنفس با صدای بند و یا حتی زدن ضربه با دست به بدن‌شان صدا در می‌آورند و داوران هم پرچم می‌دهند. عدم آگاهی داوران و آشنایی‌شان با کاتا به سود کاراته نیست.

وی ادامه داد: در گذشته وقتی می‌خواستیم داوری بگیریم باید تمام کاتاها را می‌زدیم اما امروز متاسفانه در این مورد سخت‌گیری نمی‌شود و بعضا شاهد آن هستیم که داورانی که مبارزات را قضاوت می‌کنند اصلا با کاتا آشنایی ندارند و اساسا کمیته‌کار هستند. به عقیده من اگر در کنار توسعه و بالا بردن کیفی کار کاتاروها به داوری هم بیشتر توجه کنیم در آینده به دستاوردهای خوبی می‌رسیم.

مربی پیشین تیم ملی کاتای بانوان در مورد جلسه راهبردی کاتای فدراسیون نیز گفت: جلسه خوبی بود و در این جلسه تصمیم گرفته شد یک شورای راهبردی‌ تشکیل شود که به نوعی با برنامه‌ریزی بهتری در این بخش حرکت کنیم. به نظرم تشکیل این شورا نیاز کاتا است و باید با جددیت بیشتری دنبال شود. باید سیستم کاتا به درستی هدایت شود. در انتخاب‌های‌مان بیشتر دقت کنیم و واقعا با استفاده از تجربیاتی که امروز به دست آوردیم برنامه مناسبی را دنبال کنیم.

ارباب در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته نیز تصریح کرد: در صحبتی که با شهریان داشتم هم به این موضوع اشاره کردم که امیدوارم مسئولان وزارت و ورزش و جوانان هر چه سریع‌تر انتخابات کاراته را برگزار کنند. امسال واقعا مسابقات مهمی مانند رقابت‌های جهانی اتریش پیش روی کاراته است و نباید فرصت را از دست بدهیم. همین حالا هم تا حدودی زمان از دست رفته و باید هر چه زودتر کادر فنی تیم‌های ملی انتخاب شود و این کار در شرایطی می‌تواند انجام شود که واقعا رئیس فدراسیون مشخص شود. قطعا هر رئیسی که باید کادرش را خودش انتخاب می‌کند پس بهتر است هدف اصلی امروز‌مان مشخص شدن رئیس فدراسیون باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته کاراته ایران به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند و نتایجی که در مسابقات به دست آمد واقعا خوب نبود. ما یکی از بهترین تیم‌های آسیا بودیم اما سال گذشته نتایج بدی به دست آوردیم به همین دلیل باید امسال به هر ترتیبی که شده از جایگاه‌مان در آسیا و جهان دفاع کنیم. به هر صورت امیدوارم مسئولین وزرات ورزش و جوانان هر چه سریعتر انتخابات کاراته را برگزار کنند تا تکلیف برای مربیان، بازیکنان و جامعه کاراته روشن شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و صحیحی برای حضور در میادین تدارک داشته باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بازهم اشتباه داوران