ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



هاشمی: اینکه می‌گویند فضا المپیکی نیست، فقط بیان چند واژه است


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم گرامیداشت 114 شهید دوومیدانی کشور با تشکر از رسانه‌ها بابت پوشش خبری اینگونه برنامه‌ها اظهار داشت: کسانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از جان خود مایه گذاشتند تا بتوانند اهداف نظام اسلامی را محقق کنند. جامعه ورزش نیز مانند سایر اقشار حضوری فعال در دفاع مقدس داشت و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته به تفکیک هر رشته ورزشی مراسم‌های گرامیداشت انجام شده است و این یادآوری می‌کند که از اهداف نظام دور نشویم. جنگ الان جنگ فرهنگی است و ما باید قدردان  کسانی باشیم که جان خود را فدای کشور کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک  درباره این موضوع که عنوان می‌شود فضای کشور المپیکی نیست، گفت: این فقط بیان چند واژه است. طبیعی است که هر چه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط نیز بهتر می‌شود و رسانه‌ها به فراخور زمان فعالیت بیشتری خواهند کرد. اردوها در حال برگزاری است و ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه شرکت می‌کنند. باید کاری کنیم که مجموعه کلان کشور بر روی کسب سهمیه حساس شود.

هاشمی در خصوص موضوع پناهندگی برخی از ورزشکاران و اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از این مسئله درنظر دارد، عنوان کرد: منشور المپیک می‌گوید که هر کسی که برای یک کشوری مسابقه داده باید طبق ضوابط خاصی برای کشور دیگر رقابت کند. برای مثال باید 3 سال از دوره قهرمانی آن ورزشکار در کشور خود سپری شده باشد. در این باره باید بگویم که توجه فدراسیون‌های مختلف باید بیشتر شود، البته ورزشکاران نیز باید سعه‌صدر به خرج دهند و به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ جایی ایران نمی‌شود. به نظرم توجه فدراسیون‌ها می‌تواند این شرایط را از بین ببرد و تلاش ما این است که به شکلی عمل کنیم که ورزشکاران فکر این کار را از سر خود بیرون کنند.

... ادامه دارد


ویدیو مرتبط :
شیوه فضا سازی همراه با بیان خاطره ای زیبا