گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ترکيه همچنان مقصد گردشگران خارجي


با اين که فضاي ناآرام خاورميانه بسياري از گردشگران را از سفر به اين منطقه بازمي‌دارد‌، آمارها نشان مي‌دهد ترکيه همچنان طرفداران خودش را به عنوان يکي از مقاصد اصلي گردشگري جهان حفظ کرده است.

شهرخبر: فضاي نابسامان سياسي خاورميانه تاثير منفي بسزايي روي تعداد مسافراني داشته که کشورهاي منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب مي‌کنند؛ اما به نظر مي‌رسد اين حساب و کتاب‌ها در مورد ترکيه چندان درست از آب درنيامده است!

طبق آمارها، تا پايان سال جاري ميلادي 42 ميليون گردشگر راهي ترکيه خواهند شد. اين رقم نسبت به 10 ميليون گردشگري که در سال 2000 به ترکيه رفتند، رشد چشمگيري را نشان مي‌دهد. اکثر گردشگران ترکيه‌اي از کشورهاي عراق‌، ايران، يونان‌، روسيه‌، بلغارستان‌ و انگليس هستند.

استانبول پايتخت ترکيه، هفتمين مقصد گردشگري جهان است که پيش‌بيني مي‌شود امسال 11 ميليون و 600 هزار مسافر را به خود جذب کند. با وجود اين که ترکيه تنها هزار مايل با درگيري‌هاي سياسي و نظامي فاصله دارد،‌ زيبايي‌هاي فضاي شهري‌، مناظر و معماري کم‌نظير و امنيت آن گردشگران را براي سفر مجاب مي‌کند.

درآمد گردشگري اين کشور با 6 درصد رشد تا پايان امسال به 35 ميليارد دلار خواهد رسيد. طي ماه جولاي پنج ميليون و 214 هزار و 519 گردشگر به ترکيه سفر کردند،‌ اين رقم نسبت به همين بازه زماني در سال 2013 شاهد افزايش 13.5 درصدي بوده است.


ویدیو مرتبط :
ایران مقصد جدید گردشگران