ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رکوردهایی که جاودانه شدند/ از مایک پرنده تا هرکول روسی


رکوردهایی که جاودانه شدند/ از مایک پرنده تا هرکول روسی

خراسان/ الکسی لوچف از روسیه در آخرین روز از مسابقات جهانی وزنه‌برداری با شکستن رکوردهای جهانی دوضرب و مجموع حسین رضازاده، روی سکوی قهرمانی دسته فوق‌سنگین مسابقات جهانی وزنه‌برداری ایستاد و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از آن خود کرد. این وزنه‌بردار روس در حرکت دوضرب نیز پس از مهار وزنه‌های 242 و 248 کیلوگرم و مسجل کردن قهرمانی خود در دوضرب و مجموع، وزنه 264 کیلوگرم را بالای سر برد تا با ثبت رکورد مجموع 475 کیلوگرم بعد از 15 سال و 2 ماه و 2 روز رکورد رضازاده شکسته شود. بعد از شکسته شدن این رکوردها حسین رضازاده ابراز امیدواری کرد که بهداد سلیمی بعد از بازگشت به روی تخته وزنه‌برداری یک‌بار دیگر بتواند رکورد دسته فوق‌سنگین را جابه‌جا کند تا باز هم یک ایرانی عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از آن خود کند اما مسلما بهداد برای شکستن این رکورد کار بسیار سختی خواهد داشت. سایت بلیچرریپورت در گزارشی رکورد لوچف را به لیست رکوردهای جاودانه دنیای ورزش اضافه کرده است. این سایت در گزارش خود به رکوردهایی اشاره کرده که شاید هرگز تکرار نشوند مگر این‌که یک ابرانسان پا به دنیای ورزش بگذارد و بتواند این رکوردها را جابه‌جا کند. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به این رکوردهای جاودانه.
مایک پرنده
در المپیک 1968 باب بیمن در رشته پرش طول توانست با پرشی به طول 8 متر و 90 سانتی‌متر رکورد جدیدی را به ثبت برساند. این رکورد 23 سال پا برجا بود تا این‌که در سال 1991 مایک پاول با پرش 8 متر و 95 سانتی‌متری خود رکورد جدیدی را در پرش طول به ثبت رساند. 24 سال و 9 ماه است که کسی نتوانسته به این رکورد نزدیک شود. خیلی‌ها معتقدند از نظر علمی هیچ انسانی نمی‌تواند بیش از 8 متر و 95 سانتی‌متر را روی هوا طی کند.
صاعقه
سریع‌ترین انسان دنیا لقبی است که به رکورددار دوی ۱۰۰ متر یا قهرمان دوی ۱۰۰ متر دنیا تعلق می‌گیرد. رکورددار فعلی این ماده و قهرمان المپیک یوسین بولت جامائیکایی با رکورد ۹.۵۸ ثانیه‌ است که آن را در مسابقات جهانی برلین ۲۰۰۹ به جا گذاشت. در مطالعاتی که با تجهیزات بسیار پیشرفته روی بولت صورت گرفته مشخص شده که سرعت او به 48 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و فقط یک ابرانسان می‌تواند از این سریع‌تر بدود.
بشقاب پرنده
پرش 3 ‌گام یکی از رشته‌های ورزش دوومیدانی است که به پرش طول شباهت دارد اما شرکت‌کنندگان، پرش خود را به جای یک گام با 3 گام انجام می‌دهند. رکورد جهانی این رشته در بخش مردان ۱۸ متر و ۲۹ سانتی‌متر در اختیار جاناتان ادواردز انگلیسی است. کارشناسان معتقدند هیچ انسان دیگری حتی نمی‌تواند به این رکورد نزدیک شود؛ رکوردی که 20 سال و 3 ماه و 28 روز پا برجا باقی مانده است.
ماهی برزیلی
زمانی که در رشته شنا بحث رکورد مطرح می‌شود نام مایکل فلپس آمریکایی در ذهن خیلی‌ها نقش می‌بندد اما جالب است بدانید که رکورد سریع‌ترین شناگر جهان از آن این شناگر آمریکایی نیست. سزار برزیلی در رقابت‌های جهانی ایتالیا 50 متر را در 20 ثانیه و ٩١ صدم ثانیه شنا کرد و عنوان سریع‌ترین شناگر دنیا را به دست آورد. از سال 2009 تاکنون حتی خود سزار هم نتوانسته به رکورد بی‌نظیر خودش حمله کند. در آخرین مسابقه رسمی این ماهی برزیلی 50 متر را در 22 ثانیه و 6 صدم ثانیه طی کرده است.
هرکول روسی
زمانی که حسین رضازاده در المپیک 2004 سیدنی وزنه 263 کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد جهانی حرکت دوضرب دسته فوق‌سنگین را از آن خود کرد کمتر کسی فکر می‌کرد این رکورد شکسته شود اما حالا و بعد از بیش از 15 سال رکورد جدیدی روی تخته وزنه‌برداری به ثبت رسیده و حالا این الکسی لوچف روس است که سنگین‌ترین وزنه جهان را روی دوش برده است. وزنه‌بردار 105+ کیلوگرم روسیه در جریان مسابقات جهانی با برداشتن وزنه 264 کیلوگرم در دوضرب رکورد حسین رضازاده را شکست. روی سر گرفتن 264 کیلوگرم وزنه رکوردی است که احتمالا در حرکت دوضرب هرگز تکرار نخواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هرکول - خیلی با حاله - حتی هرکول هم اینقدر هرکول نیست :)