ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پاسخ عضو سازمان لیگ به صدا و سیما: حق پخش از حقوق طبیعی فوتبال است


محمدرضا ساكت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا گفت:طبیعی است كه حق پخش باید به فوتبال پرداخت شود زیرا فوتبال یك محصولی به نام «رویداد ورزشی» دارد؛ این رویداد توسط باشگاه ها و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایجاد می شود و برای نمایش این رویداد، باید آن را خریداری كرد.
وی با یادآوری محدودیت ها و مشكلات بودجه ای صدا و سیما گفت: در حال حاضر رایزنی هایی برای این حل این موضوع در حال انجام است و اخیرا جلسات خیلی خوبی در حال برگزاری است.
ساكت گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال ارایه راهكار و كمك هایی است و فكر می كنم می توانیم هم افزایی خوبی را بین فوتبال و صدا و سیما به وجود بیاوریم.
مشاور عالی سازمان لیگ تاكید كرد كه موضوع حق پخش، موضوعی است كه باید با تعامل دو جانبه برطرف شود.
وی درباره كسری بودجه باشگاه ها به دلیل پرداخت نشدن مطالبات آنها از محل دریافت حق پخش گفت: به طور طبیعی این موضوع بحرانی را برای باشگاه ها ایجاد كرده و طبیعی است كه همه فعالیت های باشگاه ها را تحت تاثیر قرارداده است.
ساكت گفت: پرداخت نشدن حق پخش تعهدات مالی باشگاه ها را تحت تاثیر قرارداده و به همین دلیل است كه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه ها و همه نهادهای ذیربط در حال پیگیری و دنبال كردن این موضوع هستند تا به نوعی این مشكل را برطرف كنند.
روابط عمومی سازمان صدا و سیما جمعه گذشته با صدور اطلاعیه ای درپاسخ به فدراسیون فوتبال درمورد مطالبه حق پخش تلویزیونی، تاكید كرد:
براساس اسناد و مصوبات قانونی، حقی به‌ نام «حق پخش» كه رسانه ملی را ملزم به پرداخت وجهی به فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌ها كند وجود ندارد.
در اطلاعیه صدا و سیما آمده است: براساس نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، هرگونه پرداخت به فدراسیون‌ها باید از محل بودجه‌های دولتی تامین شود و اگر در گذشته، صداوسیما برای حل مشكل فدراسیون فوتبال با كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مساعدتی كرده از ردیف بودجه سازمان نبوده، بلكه بر اساس كمك مالی دولت وقت به سازمان انجام شده است. در واقع، این اقدام صرفاً به‌ منظور ایجاد راهكار قانونی در زمینه پرداخت حق پخش مسابقات بر اساس توصیه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصوبه كمیته سه نفره (رییس صدا و سیما، وزیر كشور، وزیر ورزش و جوانان) بوده است.

** آغاز اقدامات مربوط به مراسم قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی از 5 ماه قبل
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران درخصوص برگزاری مراسم ویژه قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی فوتبال،گفت: از حدود 5 ماه قبل سازماندهی اولیه برای برگزاری مراسم وی‍ژه قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی در خرمشهر و برترین ها و همچنین قرعه كشی سال آینده آغاز شده است.
ساكت افزود: كمتیه فرهنگی و روابط عمومی سازمان لیگ كار بسیار فشرده ای را براساس برنامه ریزی هایی كه در هیات رئیسه انجام شده، آغاز كرده اند و پیش بینی شده كه مراسم باشكوهی برای قهرمانی فصل جاری برگزار شود.
مشاور عالی سازمان لیگ اظهار داشت: با توجه به مسابقاتی كه در هفته بیست و نهم لیگ برتر برگزار خواهد شد، تكلیف قهرمانی تا حدودی مشخص خواهد شد.
در حال حاضر تیم های استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس هر سه با 51 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر به ترتیب در جایگاه اول تا سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند.
ساكت در این خصوص توضیح داد كه چند جام قهرمانی و جایگاه ویژه قهرمانی برای استقرار در ورزشگاه های مختلف پیش بینی شده تا هریك از تیم ها به عنوان قهرمانی دست یافت، سازمان لیگ آمادگی برگزاری مراسم نورافشانی، اهدای جام و مدال باشد.
وی ابراز امیدواری كرد مراسم جشن قهرمانی فصل جاری باشكوه تر و با برنامه تر از فصل های گذشته برگزار شود.

** فینال جام حذفی برای همیشه در خرمشهر
ساكت درباره برگزاری دیدار نهایی رقابت های جام حذفی توضیح داد از آنجایی كه نام این جام، آزادسازی خرمشهر است، سازمان لیگ تصمیم گرفته تا برای همیشه فینال این مسابقات در شهر خرمشهر برگزار شود.
وی خاطرنشان كرد شركت نفت و گاز اروندان، ورزشگاه خوب و مجهزی را در شهر خرمشهر ساخته است؛ منطقه آزاد اروند و اداره كل ورزش استانداری خوزستان و فرمانداری خرمشهر نیز به نوعی پای كار آمده اند و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در این زمینه به سازمان لیگ فوتبال ایران در برگزاری این دیدار كمك خواهد كرد.
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ادامه داد:از آنجایی كه شعار جام حذفی «سلام بر قهرمانانی كه مدالشان، پلاكشان شد» است؛ مدال های جام حذفی به شكل پلاك های رزمندگان دوران دفاع مقدس ساخته شده است.
ساكت توضیح داد كه جام قهرمانی فوتبال حذفی ابتدا در یادمان شهدای شلمچه رونمایی شده و سپس با پای پیاده توسط برخی ورزشكاران، بسیجیان و قهرمانان تا مسجد جامع خرمشهر حمل می شود؛ شب قبل از برگزاری فینال جام حذفی، برنامه ویژه ای در مسجد جامع خرمشهر برگزار شده و در روز دیدار نهایی نیزمراسم پایانی باشكوهی برگزار خواهد شد.
مشاور عالی سازمان لیگ درباره این مراسم اضافه كرد كه در فینال جام حذفی از سرداران شهید خرمشهر هم تجلیل شده و برنامه ویژه فرهنگی با كمك همه نهادها از جمله بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و موزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
تیم های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان فینالیست های جام حذفی فوتبال كشور هستند.
ورزشی**9129** 1701

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫دیدار رییس سازمان صدا و سیما با مدیران فدراسیون فوتبال‬‎