ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



به بهانه تغيير نام دوباره داماش/ بارانِ اسيدي!


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 14:39

به بهانه تغيير نام دوباره داماش/ بارانِ اسيدي!

آي اسپورت/ داماش، اين بازي را توي زمين نباخت. بازنده ها، آن بيرون نشسته بودند. روي صندلي هاي محکم مديريتي. روي صندلي هاي بي ترحم. آن روزها رفتند. روزهاي صف کشيدن آدم ها در مرکز شهر، براي ورود به ورزشگاه کوچکي که درست روبروي بيمارستان و کنار دانشگاه قرار گرفته تا ثابت کند فوتبال در رشت، به زندگي و مرگ پيوند خورده است. روزهاي سالم سرشار فوتبال رشت تمام شدند تا لبخند و هيجان ديگر سرگرمي آدم هاي شهر نباشد. داماش، اين بازي را توي زمين نباخت.بازنده ها، آن بيرون نشسته بودند. روي صندلي هاي محکم مديريتي. روي صندلي هاي بي ترحم.
براي چندمين بار از بدو حيات تيم اول شهر رشت، نام اين تيم قرار است تغيير کند. اين بار از داماش، به «شهر باران» و ظاهرا هيچکدام از تصميم سازها متوجه نيستند که با هر تغيير نام، بخشي از هويت تيم را از آن جدا مي کنند. مديراني که در سخت ترين روزهاي داماش، تيم را تنها گذاشتند، حالا مشغول سهم خواهي از تيم نيمه جان فوتبال رشت هستند. تيمي که حالا در روزهاي فراموش شدگي در سطح اول فوتبال ايران، هنوز هم سکوهاي عضدي را ملتهب مي کند.
ابرهاي آسمان عضدي انگار توي همه اين ماه ها، باران اسيدي ريخته باشند روي سر روياهاي عشقي هاي فوتبال رشت. وقتي حجم رنگ و آرزو از فوتبال شهر پرکشيده و ملت، عادت کرده اند به آرزوهاي آسانسوري و خو گرفته اند به تغيير نام هاي هر ساله و خيال مديران شهري از تيم نداشتن در ليگ برتر راحت شده، ديگر همه خوب مي دانند که در داماش، هيچ چيز مثل سابق نخواهد شد. آن روزها رفته اند و شايد ديگر هيچوقت برنگردند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اینک دوباره زندگی،به بهانه بیست و دومین سالگرد زلزله رودبار