ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شگفتی کنفدراسیون فوتبال آسیا از تعداد تیم های لیگ امید ایران


به گزارش ایرنا، غلامرضا بهروان در مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول امید و جوانان افزود : وجود 64 تیم در لیگ امید و جوانان ایران مورد توجه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است به طوریکه در ژاپن تنها هشت تیم در رده سنی امید حضور دارند.
وی اظهار داشت: تیمداری در ایران مشکل است و هر چه به لیگ های پایین تر به خصوص رده های سنی می رویم، این سختی افزایش می یابد.
بهروان افزود: باید به فوتبال پایه و رده های سنی توجه بسیار شود چرا که از دل همین تیم های پایه، بازیکنان جوان به تیم ملی راه پیدا می کنند.
وی گفت: متاسفانه در لیگ پایه مشکلاتی از جمله نبودن بودجه کافی، زمین های مناسب، حضور نداشتن آمبولانس در زمین بازی، پرداخت نشدن دستمزدها و ... داریم که امیدواریم با همکاری یکدیگر این معضلات را حل و فصل کنیم.
این مقام مسئول افزود: بازیکنان از فوتبال پایه ساخته می شوند که سرمایه های آینده فوتبال ایران هستند و در ساختار درست فوتبالی، بازیکنان بزرگ از رده های پایه پرورش یافته و در ادامه به رده های بزرگسالان راه می یابند.
بهروان در مورد قرعه کشی لیگ دسته اول امید و جوانان گفت: باید دو راهکار را در نظر بگیریم، اول اینکه زیرساختها را درست کنیم و دوم اینکه تعداد مسابقات را افزایش دهیم تا بتوانیم مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهیم . بازیکنان مستعد زیادی از طریق باشگاه ها به تیم امید تحویل داده ایم و امیدواریم این تیم بتواند به المپیک راه یابد.
رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: در آلمان به فوتبال پایه اهمیت می دهند و زمین های خوبی به رده های پایه خود اختصاص می دهند، یکی از دلایل مهمی که تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی شد، توجه به فوتبال پایه در این کشور است که این برنامه ریزی از سال 2002 آغاز شد.
وی افزود: فوتبال پایه در استعدادیابی و پرورش استعدادها بسیار مهم است، اگر در فوتبال استعدادیاب های خوبی داشته باشیم، فوتبالیست های بیشتری پرورش می یابند. ایران معدن استعداد است اما مشکل ما کمبود امکانات است که همگی باید برای ارتقای فوتبال پایه به هم کمک کنیم.
وی در پایان گفت: از نقطه نظرات مسئولان تیم ها در رقابت ها استفاده می کنیم، به نظر من بهتر است مسابقات رده های سنی پایه در فصل تابستان برگزار شود تا بازیکنان با فراغ بال در رقابت ها حضور یابند.
ورزشی (1) ** 9122 **1379


Contact Editor-in-chief: [email protected]
تماس بی واسطه با مسئولین


ویدیو مرتبط :
اهدا جوایز برترینها پزشکی مقالات کنفدراسیون فوتبال آسیا