ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



روایتی از اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی پایتخت


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان ورزش شهرداری تهران، اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محلات پایتخت با حضور قالیباف، شهردار، حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری، برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران از جمله حجت الاسلام ناصحی، جدیدی، قناعتی، مختاباد، راستگو، شجاع پوریان و آباد، حسین  طلا، علیرضا محجوب، یوناتن بت کلیا، سید مهدی هاشمی و حسین گروسی  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهریان و مناف هاشمی معاونان وزیر ورزش و جوانان، تنی چند از روسای فدراسیون های ورزشی و نواب رییس، رییس سازمان ورزش و معاونان و مدیران وی، مدیران ورزش مناطق 22گانه، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و هزاران تنه از شهروندان ساکن پایتخت برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات تهران با اشاره به حضور چشمگیر شهروندان در این دوره از رقابت ها گفت: نمی توانم شوق قلبی خودم را از مشاهده این جمعیت عظیم ابراز نکنم. انصافا حضور این جمعیت باشکوه با نظم، با نشاط و توام با عفت و حجاب مناسب باعث شوق بنده شد. به عقیده من چنین جمعیتی با چنین نظمی را کمتر می توان دید و این امر به فرهنگ ورزشکاری و اصیل شهروندان و ملت ما بر می گردد.

وی افزود: خدا را شاکرم که این توفیق را به من و همکارانم داد تا در مجموعه مدیریت شهری خدمتگزار شما مردم فهیم، خردمند و ورزشکار باشم.

شهردار تهران با تاکید بر سه اصل مهم برای پیشرفت هر جامعه تصریح کرد: هر جامعه برای پیشرفت نیاز به توجه به عمل و دانش، خودسازی و تهذیب نفس و سلامت جسمی دارد.

قالیباف با بیان اینکه ورزش باعث سلامت جسم و روح می شود اظهار داشت: خداوند را شاکرم را که ورزش همگانی جایگاه خود را در بین محلات پیدا کرده است، به طوری که بیش از یک میلیون نفر درگیر آن شده اند. واقعیت این است که تحرک و ورزش یکی از نیازهای ضروری ساکنان شهرهای بزرگ و کلانشهرهاست. در واقع استفاده بیشتر از خودرو و کم تحرکی موجب کمبود نشاط در جامعه می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه هزینه کردن برای ورزش به ویِژه برای ورزش محلات در واقع سرمایه گذاری هم برای امروز و هم برای آینده جامعه است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در ورزش محلات با بقیه بخش های ورزشی متفاوت است چرا که در این قسمت علاوه بر سلامت جسمی افراد سلامت محل هم مطرح است. ضمن اینکه در این نوع ورزش جنبه های مهمی چون اخلاق مداری، سالم سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که دغدغه شهرها و کلانشهرهاست هم دیده می شود.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه ورزش بانوان در شهر تهران تصریح کرد: ضروری است تا امروز توجه به هزینه بیشتری به حوزه ورزش به ویِژه ورزش بانوان در تهران مبذول شود چرا که زنان بیش از سایر اقشار برای شادابی و نشاط خانواده ذی حق هستند.

محمد رضایی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، در اختتامیه این مراسم گفت: اینک که در آستانه ایام الله سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرارداریم خداوند بزرگ را شاکریم که با همت نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر تهران و رویکرد مدیریت جهادی شهردار محترم تهران  توانسته ایم در توسعه فعالیت های ورزشی شهر تهران گام های موثری برداریم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در صدد عمومی کردن ورزش و فراهم کردن امکانات لازم برای انجام ورزش و تفریحات ورزشی ارزان، سهل الوصول و در دسترس برا همه شهروندان است.

به گفته وی در این راستا مسئولان ورزش پایتخت ضمن بهره گیری از 6هزار تن از کارشناسان، مربیان، داوران، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی، توانستند خدماتی مانند ورزش در 2200 بوستان شهر تهران، 560 زمین چمن مصنوعی، 319 مجموعه ورزشی چند منظوره، 74 مجموعه ورزشی ویژه بانوان در کنار فعالیت های ورزشی شامل برگزاری جشنواره ها و همایش های تفریحات ورزشی، حدود سه میلیون نفر فعالیت، برگزاری مسابقات ورزشی محلات در 42 رشته برای آقایان و بانوان با مشارکت یک میلیون و 200 هزار نفر و استفاده از خدمات اماکن ورزشی سرپوشیده به میزان 45 میلیون نفر سانس، به شهروندان برای داشتن سبک زندگی فعال ارایه کنند.

رضایی اظهار داشت: سازمان ورزش شهرداری تهران با پیروی از منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «یک بخش از مساله تامین سلامت مساله ورزش همگانی است،ورزش برای همه لازم است، نشاط، سلامت، حوصله کار در سایه ورزش مگانی برای جامعه تامین می شود»، در پی تحقق شعار ورزش، تفریح، تندرستی همه جا برای همه گام برداشته و از ورزش همگانی به عنوان دامنه ای جهت پرورش استعدادها در قله های ورزش تربیتی، حرفه ای و قهرمانی استفاده می کند.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران هدف این سازمان را توسعه فرهنگ توجه به ورزش به نحوی که ورزش جزیی از زندگی روزمره مردم و به خصوص جوانان و بانوان بیان کرد و افزود: تحقق این هدف نیازمند انسجام لازم و برنامه ریزی مشخص است.

در ادامه این مراسم از برترین های المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران تقدیر و بازوبند پهلوانی از سوی شهرداری تهران به علیرضا امیری از منطقه 19 اهدا شد.

در این مراسم هزاران تن از شهروندان تهرانی با امضای طومار کمپین آسمان آبی ـ زمین پاک حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

در اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محلات شهر تهران، طرح ایجاد هویت سازمانی برای سازمان ورزش شامل مسکات، لوگو، کتاب و رنگ به دست شهردار رونمایی شد.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/WR9K43


ویدیو مرتبط :
اختتامیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای