ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کدام مرجع درباره صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد؟/ وزارت ورزش حرف آخر را می‌زند!


به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام نامزدهای فدراسیون فوتبال از فردا آغاز می‌شود و با توجه به اظهارنظرهای ضدونقیض روزهای اخیر در فاصله یک روز مانده تا آغاز ثبت نام نامزدها، این سؤال برای جامعه فوتبال پیش آمده که در نهایت کدام مرجع درباره صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد؟

در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت ذکر شده که یک کارگروه 3 نفره در این خصوص به تصمیم‌گیری خواهد پرداخت و این یعنی پس از اینکه نامزدهای مختلف برای ریاست و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند، قرار است یک کارگروه 3 نفره مشخص شده تا طی 5 روز صلاحیت نامزدها را مورد بررسی قرار دهند.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال،علی فرشادسپهر، مسئول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک عضو دیگر که از سوی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد، 3 نفری هستند که کارگروه تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال را تشکیل داده و طی 5 روز این مسولیت را برعهده خواهند داشت.

بر همین اساس عبدی افتخاری، مدیر کل بر‌نامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش به عنوان سومین عضو این کارگروه انتخاب شد.

البته طبق اساسنامه نامزدهای انتخابات نمی‌توانند عضو کمیته‌های مختلف فدراسیون باشند و باید از سمت خود در فدراسیون فوتبال استعفا دهند که در صورتی که اسدی نیز برای انتخابات فدراسیون نامزد شود، سرپرست دبیرکلی فدراسیون، جایگزین اسدی در کارگروه فوق خواهد شد.

علی کفاشیان نیز در گفت و گو با فارس تأکید کرد که این گروه فقط صلاحیت‌های عمومی را بررسی کرده و بحث مجوز اولیه نامزدها و تطابق اسناد و مدارک برعهده این کارگروه است و صلاحیت‌های کلی را نهادهای نظارتی بررسی خواهند کرد.

بنابراین یک مرجع بالاتر از فدراسیون فوتبال یعنی وزارت ورزش و حراست این مجموعه قرار است با هماهنگی با نهادهای نظارتی و امنیتی ذیربط در این خصوص استعلام‌های ممکن را در جهت بررسی صلاحیت‌های لازم نامزدها به عمل آورده تا در نهایت وزارت ورزش با وجود اینکه در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت ذکر شده است که نهادهای دولتی حق دخالت در فدراسیون فوتبال را ندارند، اما این وزارت‌خانه حرف آخر را در خصوص نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بزند.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/BQLUFB


ویدیو مرتبط :
درگیری وزارت ورزش و فدراسیون کشتی در پی شکست در مسابقات جهانی فرانسه