ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مسی: می‌خواهیم جام قهرمانی را زیر بغل بگذاریم و به خانه برگردیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی می‌گوید برای تلاش جهت کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان به همراه بارسلونا نیاز به انگیزه‌ای مضاعف ندارد، چون این تورنمنت را میراثی ماندگار برای تیم‌ها می‌داند و علاوه بر آن می‌‌خواهد پایانی خوش را برای سال به یادماندنی که در کنار کاتالان‌ها داشت، رقم بزند.

مسی گفت: جام باشگاه‌های جهان، تورنمنت زیبایی است، یکی از تورنمنت‌های مورد علاقه من که ارزش زیادی هم دارد. بعد از فتح لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه‌های جهان این فرصت را به شما می‌دهد که سال را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید. ما می‌خواهیم این جام را زیر بغل‌مان بگذاریم و به خانه برگردیم تا از کریسمس لذت ببریم. ما اهمیت و ارزش جام باشگاه‌های جهان را می‌دانیم و همه چیز به خودمان بستگی دارد تا یک جام دیگر را به افتخارات‌مان اضافه کنیم. کسب چنین افتخاراتی برای تاریخچه باشگاه‌ها حکم میراث‌هایی ماندگار را دارند و به همین دلیل بسیار مهم هستند.

مهاجم آرژانتینی بارسا که پیش از این دوبار در سال‌های 2009 و 2011 قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را تجربه کرده است، درباره عملکردش در سال 2015 عنوان کرد: امسال برای من سالی بسیار خوب بود. سال 2009 که با گواردیولا همه جام‌ها را بردیم، واقعاً نمی‌دانستیم که آیا می‌توانیم این کار را تکرار کنیم یا نه، اما این کار را انجام دادیم. حالا کاری که باید انجام دهیم این است که سال را برای خودمان به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم و آن را به یادماندنی‌تر کنیم.

بارسلونا در صورت غلبه بر گوانگژو اورگراند چین در بازی نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان، به احتمال فراوان در فینال باید با ریورپلاته بازی کند، تیمی از زادگاه مسی که آن را به خوبی می‌شناسد و بازی برابرش به او انگیزه می‌دهد.

مسی در این باره تأکید کرد: بازی برابر ریورپلاته چیزی است که به من انگیزه می‌دهد، چون ریور در دنیا تیمی شناخته شده است. فکر می‌کنم اگر ما به ریورپلاته برسیم، بازی خوبی میان دو تیم برگزار شود. من در دوران بازیگری‌ام تاکنون تنها برابر یک تیم آرژانتینی قرار گرفته‌ام که آن استودیانتس بود (فینال جام باشگاه‌های جهان سال 2009). ما از آن زمان تا کنون پیشرفت فراوانی داشته‌ایم و فکر می‌کنم که الان بازی مستقیم‌تری داریم هرچند که فلسفه بازی مبتنی بر حفظ توپ را فراموش نکرده‌ایم، چون این خصلت اصلی بازی ماست. هدف اول ما کنترل بازی و حفظ توپ برای بیشترین زمان ممکن است، اما اکنون این ایده که با دو پاس هم می‌توانیم خودمان را به محوطه جریمه حریف برسانیم، به تاکتیک‌های‌مان اضافه شده است.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین درباره تغییراتی که از سال 2009 تا کنون در بازی خود او نیز شکل گرفته است، گفت: من فکر می‌کنم هنوز همان میل و انگیزه قبل را برای فوتبال بازی کردن دارم، اما با گذر زمان شما در داخل و داخل زمین بازی پیشرفت می‌کنید. فکر می‌کنم در این چند سال اخیر به توانایی‌هایم اضافه شده است.

تیم فوتبال بارسلونا پنجشنبه این هفته در اولین بازی خود در جام باشگاه‌های جهان به مصاف گوانگژو اورگراند می‌رود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بازگشت مسی و بارسایی ها با جام قهرمانی به بارسلونا