سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر محمد یزدی زاده- بیماری های دهان و دندان


دکتر محمد یزدی زاده- بیماری های دهان و دندان

تماس مستقیم٢٦٧٦٣٢٢٥ 

رفع موهای زائد با الکساندرایت - کلینیک مه سیمادکتر محمد یزدی زاده- بیماری های دهان و دنداندندانپزشكی پیشگیری

سازمان بهداشت دهانی اهمیت پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و تقدم آن نسبت به درمان كه غالبا پرهزینه و احتیاج به مصرف نیروی انسانی و زمان طولانی دارد را همواره مورد توجه قرار داده است.

كار پیشگیری باید به صورت تیمی (دندانپزشك، دانشجو، بهداشتكار دهان و دندان و خود بیمار) انجام گردد. یكی از مهمترین شاخه های دندانپزشكی پیشگیری، دندانپزشكی پیشگیری در اطفال است.

با رویش اولین دندان‌ها در دهان، دندانپزشکی پیشگیری باید شروع شده و اولین ویزیت دندانپزشک اطفال صورت گیرد. 

دندانپزشکی پیشگیری چیست؟

دندانپزشکی پیشگیری برای کودکان شامل موارد ذیل است:

مسواک زدن، تکامل دندانی، استفاده از نخ دندان، فلوراید، عادات دهانی، ارتودنسی، توجه والدین، رژیم غذایی، سیلانت‌ها و مراقبت‌های هنگام ورزش دندانپزشک، در تمام این زمینه‌ها به شما کمک کرده و آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهد.

دکتر محمد یزدی زاده● دندانپزشكی پیشگیری به دلایل زیر حایز اهمیت می باشد:

دندانپزشکی پیشگیری به کودک شما لبخندی زیبا می‌بخشد کودکانی که دهانی سالم دارند، غذایشان را به راحتی جویده و مواد غذایی بیشتری را جذب می‌کنند. یک دهان سالم بسیار مورد توجه بوده و به کودکان اطمینان و اعتماد به نفس می‌دهد. در نهایت دندانپزشکی پیشگیری به معنای محدود شدن بیماری، کاهش هزینه‌ها و مدت درمان است.

زمان شروع دندانپزشكی پیشگیری:

با رویش اولین دندان‌ها در دهان، دندانپزشکی پیشگیری باید شروع شده و اولین ویزیت دندانپزشک اطفال صورت گیرد. معاینات زود هنگام دندانپزشکی، شانس پیشگیری از بیماری‌های دندان را بیشتر کرده و به کودک شما کمک می‌کند که به نسلی تعلق یابد که فاقد پوسیدگی دندانی باشند.

نقش والدین در پیشگیری:

بعد از ارزیابی، بهداشت دهان و دندان فرزند شما، دندانپزشک اطفال طرحی را برای مراقبت‌های در منزل با توجه به شرایط او، به شما ارایه می‌دهد. این برنامه شامل آموزش مسواک و نخ دندان، تغذیه و در صورت نیاز تجویز فلوراید خواهد بود. با این کمک‌ها شما می‌توانید عمری توأم با عاداتی مفید و سلامتی بخش به کودک‌تان اعطا نمایید.

نقش دندانپزشك در پیشگیری:

تمیز کردن دندان‌ها و فلورایدتراپی از اهم برنامه‌های دندانپزشکی پیشگیری هستند، ولی آنچه که بیشتر می‌توان انجام داد برای مثال عبارتند از: دندانپزشک اطفال شما می‌تواند از سیلانت به منظور جلوگیری از پوسیدگی استفاده کند. برای تهیه و انتخاب یک محافظ دهانی برای مواقع فعالیت‌های ورزشی مخاطره‌آمیز به شما کمک کند تا از صدماتی که هنگام فعالیت‌های بدنی و ورزش ممکن است به صورت و دندان‌های کودک شما وارد شود، جلوگیری کند.

وی همچنین می‌تواند موارد نیاز به ارتودنسی را تشخیص داده و یا پیش‌بینی نماید و یا در این زمینه نیز اقدام کند. دندانپزشک کودکان با پیگیری و ترویج مراقبت‌های پیشگیری می‌تواند برای کودک شما لبخندی با نشاط را به ارمغان آورده و بیمه کند.

دکتر محمد یزدی زادهدندانپزشكی كم آسیب و بدون درد

در روش های دندانپزشكی كم اسیب با پوسیدگی های دندانی به عنوان یك بیماری عفونی برخورد می شود. این روش های دندانپزشكی جدید و مدرن بوده و با پوسیدگی و ترمیم دندان ها برخورد بیولوژیك دارد. در دندانپزشكی كم آسیب و بدون درد هدف اصلی پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان با حداقل آسیب به بافت دندان صدمه دیده و دندان های اطراف و همچنین كاهش خطرات ناشی از درمان های سنتی، كاهش هزینه مدنظر است.

دندانپزشكی بدون درد و كم آسیب جدیدترین گزینه در علم دندانپزشكی نوین می باشد. این روش به كمك دستگاه هایی نظیر دیاگنودنت، ویستاكم، لیزر انجام پذیر است.

دندانپزشكی دیجیتال: شامل درمان توسط دستگاه ها و ابزارالات پیشرفته جهت كمك به تشخیص و درمان صحیح می باشد و  شامل دستگاه هایی نظیر: دستگاه aquacut، دیاگنودنت، ویستاكم، لیزر می باشد.

دستگاه aquacut:

این دستگاه بدون درد، بدون بیحسی، بدون نیاز به لیزر و توربین، بدون ایجاد گرما و حرارت و حتی بدون تماس با سطح دندان و عدم تحریك پذیری پالپ دندان عمل برداشت پوسیدگی را انجام می دهد.

برخلاف روش های مرسوم (توربین و فرز) این دستگاه با سطح دندان تماس نداشته بنابر این هیچگونه لرزش، صدا و یا بویی بیمار را آزار نخواهد داد. همچنین ریسك لب پر شدن و یا استرس شكسته شدن دندان كاهش می یابد. علاوه بر این به علت فرایند سایش ملایم، دندانپزشك را بی نیاز از بی حسی می كند. كه در نتیجه در وقت صرفه جویی شده و بیمار احساس ارامش و راحتی بیشتری خواهد داشت. لازم به ذكر است به دلیل مزایای فوق العاده و امنیت بیشتر در حین كار حتی برای اطفال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه بدون درد، بدون بیحسی، بدون نیاز به لیزر و توربین، بدون ایجاد گرما و حرارت و حتی بدون تماس با سطح دندان و عدم تحریك پذیری پالپ دندان عمل برداشت پوسیدگی را انجام می دهد.

برخلاف روش های مرسوم (توربین و فرز) این دستگاه با سطح دندان تماس نداشته بنابراین هیچگونه لرزش، صدا و یا بویی بیمار را ازار نخواهد داد. همچنین ریسك لب پر شدن و یا استرس شكسته شدن دندان كاهش می یابد. علاوه بر این به علت فرایند سایش ملایم، دندانپزشك را بی نیاز از بی حسی می كند. كه در نتیجه در وقت صرفه جویی شده و بیمار احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهد داشت. لازم به ذكر است به دلیل مزایای فوق العاده و امنیت بیشتر در حین كار حتی برای اطفال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر محمد یزدی زادهدیاگنودنت:

پیشرفته ترین وسیله تشخیص پوسیدگی در حال حاضر می باشد كه با تابش نور ایمن لیزر به درون دندان هر گونه پوسیدگی پنهان در لایه های درونی دندان را آشكار می كند و حتی شدت آن را با عدد نشان می دهد. مزیت مهم این وسیله انقلابی در زمینه تشخیص پوسیدگی های دندان به پا كرده است این است كه كوچك ترین پوسیدگی های موجود را در ابتدایی ترین مراحل تشكیل كه حتی قابل رویت و ردیابی با دقیق ترین رادیوگرافی ها نمی باشد را شناسایی كرده و امكان انجام درمان مقتضی و به موقع را برای شخص دندانپزشك فراهم  می كند.

صرفنظر از قدرت تشخیصی دیاگنودنت، مزیت دیگر این وسیله اطمینان خاطر دادن به دندانپزشك هنگام برداشتن پوسیدگی و ترمیم دندان می باشد به طوری كه وی را قادر می سازد از روند كامل برداشت پوسیدگی اطمینان یابد و سپس اقدام به ترمیم دندان نماید.

دکتر محمد یزدی زادهویستاكم:

این دستگاه نه تنها پوسیدگی یا سلامت بافت دندانی را به دندانپزشك نشان می دهد بلكه می تواند میزان تخریب بافت را با رنگ های مختلف بر روی مانیتور نشان دهد. این دستگاه براساس اختلاف بازتابش فلورسنس میان بافت سالم و پوسیده  عمل می كند. بازتابش فلورسنس از بافت پوسیده توسط دستگاه تحلیل شده و به صورت تصویری از دندان با رنگ های مختلف  بر روی مانیتور نمایش داده می شود. استفاده از این دستگاه بسیار اسان است و قدرت تشخیصی ان بسیار بالاتر از روش های سنتی است و تشخیص كاملی را در سطح و عمق بافت دندانی به دندانپزشك ارایه می دهد.

دکتر محمد یزدی زادهلیزر:

استفاده از یك دستگاه لیزر با تكنولوژی بالا برای تولید یك پرتو مخصوص از نور متمركز شده را ارایه می كند. اشعه در دهان متمركز می شود و می توان نواحی پوسیدگی دندان یا عفونت لثه را با دقت بسیار بالایی بردارد. پرتو لیزر نواحی مورد نظر را بر می دارد و محیط را استریل می كند بنابراین خونریزی، درد و احتمال عفونت بسیار اندك است.

كاربرد لیزر در دندانپزشكی باعث افزایش دقت در درمان و كاهش زمان بهبودی می شود. دستگاه تراش میكروابریشن: میكروابریشن روشی است كه به كمك مواد مخصوص بافت معیوب سطحی مینا ساییده شده و در موارد فلوئوروزیس خفیف تا متوسط می تواند به عنوان روشی درمانی به كار رود. این دستگاه به كمك پودر ساینده و آب سطح دندان راتراش داده و مخصوصا در پوسیدگی های سطحی در اطفال بدون ایجاد صدا و كاملا بدون درد خواهد بود. در دندانپزشكی بدون درد سعی بر آن است كه درد را در حین اعمال دندانپزشكی حذف كنیم و یا به حداقل ممكن برسانند.

دکتر محمد یزدی زادهآدرس: 

تماس مستقیم٢٦٧٦٣٢٢٥ - ٢٦٧٦٣٢١٤

دکتر محمد یزدی زاده- بیماری های دهان و دندان dr_yazdizadehدکتر محمد یزدی زاده- بیماری های دهان و دندان dr_yazdizadeh


ویدیو مرتبط :
اهمیت بیماری های دهان و دندان در دوران بارداری