سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



معتادانی که یک محل را فراری دادند


سلامت نیوز: کلمات کلیدی زیر نماد هرندی شده اند: معتاد، اعتیاد، پارک، سرنگ، مواد مخدر، سیگار، شیشه، منطقه 12، شهرداری، بهاران، ساماندهی، جمع آوری، کارتن خواب ، شوش، مولوی، راه آهن و کلمات از این دست در سال های اخیر در صدر خبرهای مربوط به محله هرندی شنیده می شود. اهالی محله سال هاست که درد مشترکی دارند. دردی که دیگر به استخوانشان رسیده است. گویا راه کارهای فعلی انجام شده فقط مرحمی است بر زخم عمیق مردمان این محله و نتوانسته آن هارا راضی کند. چرا که «جمع آوری معتادان» به «جذب معتادان» تبدیل نشده است و هنوز که هنوز است معتادان و کارتن خواب ها در پارک ها و خیابان های این منطقه جولان می دهند و خبرها حاکی از این است که تعدادی نیز از مراکز بهاران فرار کردند.

تجمع کسبه و اهالی هرندی
به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ابتکار در ادامه می نویسد: روز شنبه تعدادی از کسبه و اهالی محله هرندی که جمعشان به 100 نفر می رسید در خیابان شوش تجمع کردند. این گروه با پلاکاردهایی که تمنای بازگشت آرامش به محله روی آن ها ثبت شده بود، اعلام می‌کردند خواستار برخورد جدی با قاچاقچیان هستند. چند سال است که محله هرندی پاتوق معتادان و خلافکاران و کارتن خواب ها شده است. این افراد که گفته می شود ازشهرستان های اطراف به این محل می آیند ظاهری زشت و نامناسب به این منطقه داده اند و برای ساکنین مدت هاست که مشکل ایجاد می کنند. عدم وجود امنیت جانی و مالی برای ساکنین و ترس از فرستادن فرزندان به مدارس بارها از طرف مردم این منطقه در رسانه ها بازتاب داده شده است و ارگان های مربوط در تلاش هستند تا این وضعیت را سامان بخشند.


یکی از ساکنان محله هرندی: نمی‌توانیم محله مان را رها کنیم
به گزارش مهر، علی محبی، یکی از معتمدان محله هرندی می‌گوید: محله قدیمی شهید هرندی که قلب پایتخت است به پاتوقی برای خلافکارها و دزدها بدل شده است، کسانی که آرامش روانی و جانی ما را تهدید می‌کنند و کارشان به جایی رسیده که رسما اینجا را پاتوق خودشان می‌دانند. وی می‌گوید: ما واقعا نیازمند کمک هستیم. تنها درخواست ما از مسئولان این است که ما را از شر این معتادان نجات دهند. ما می خواهیم با اراذل و اوباش، قاچاق‌چی‌ها، موتورسوارهای مواد فروش که در طول شبانه روز توی محله ویراژ می‌دهند و معتادان برخورد جدی شود. رحیم عباسی یکی دیگر از معتمدان محلی می‌گوید: اینجا محله ماست؛ ما ۴۰ سال است که اینجا زندگی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم محله مان را رها کنیم. الان به خاطر همین معتادان و قاچاقچیان قیمت خانه در محله ما از همه جای تهران ارزان‌تر شده است. محسن کثیری یکی از کسبه محله شوش نیز با انتقاد از نیمه تمام ماندن اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری معتادان می‌گوید: بخش قابل توجهی از معتادان توسط شهرداری و نیروی انتظامی جمع شد، اما متاسفانه بعد از آن پای بسیاری از معتادان به محلات باز شد و میزان سرقت و ناامنی در محله‌ها افزایش پیدا کرد. وی اضافه می‌کند: چندی است خود اهالی دست به کار شده‌اند، شب‌ها با موتور در محله گشت‌زنی می‌کنند و مواد فروشان و معتادان با دیدن آن‌ها پراکنده می‌شوند. این تجمع با حضور ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی به پایان رسید و قرار شد تا اهالی با نوشتن و امضای استشهادنامه و شرح انتقادها و گلایه‌ها، منتظر اقدامات نیروی انتظامی باشند.


از آذر ماه سال گذشته شهرداری تهران دست به دست نیروی انتظامی و شورای شهر و برخی ارگان ها مسئول دیگر تصمیم به جمع آوری معتادان و کارتن خواب ها زن و مرد این منطقه گرفتند. تصمیمی که باید پیش از این ها اجرا می شد اما اصولی. اصولی که مبنای آن نه صرفا جمع آوری بلکه ساماندهی صحیح این متجاهران و معتادان شود. تجربه نشان داده است بیش از 50 درصد معتادان پس از ترک احتمال بازگشت دوباره به اعتیاد را دارند اگر فضای مناسب عدم بازگشت برای ان ها فراهم نشود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفته بود: پیش بینی می‌کنیم که در حال حاضر 10 تا 12 هزار معتاد رها شده در تهران و کف خیابان‌ها وجود داشته باشند. بیش از 4 هزار معتادان متجاهر ساماندهی شده اند که در 24 مرکز بهاران آموزش می بینند.گفتنی است، براساس آمار از این تعداد 3480 تن مرد و 400 تن زن بوده اند.

امنیت معتادان و مواد فروشان در محله هرندی از امنیت ساکنان آن‌جا بیشتر است
به گزارش مهر، امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه علی رغم همه جمع آوری‌ها و کمپ‌ها و مددسراها، باز هم محله‌ها از حضور معتادان و کارتن‌خواب‌هایی که آزادانه در خیابان‌ها و کوچه‌های تاریک مواد می‌کشند و امنیت روانی محله را به شدت کاهش می‌دهند، خالی نیست، گفت: تا ساقی‌ها جمع نشوند، طرح به نتیجه نمی‌رسد، هرندی الان پر از ساقی‌های مقیم است و قرار است در نشستی با حضور شهردار و دادستان کشور برای ساقی‌ها و ورود به آشپزخانه‌ها حکم صادر شود. وی اضافه می‌کند: حتی پلیس هم اگر بخواهد معتادان را جمع آوری کند، فضایی برای ساماندهی آن‌ها ندارد. اگرچه ما جدیدا برخی کمپ‌ها را که خالی شده‌اند، در اختیار پلیس قرار داده‌ایم. علی رغم وعده نشست، هنوز ظاهرا خبری از اقدام جدی درباره ورود به خانه‌ها و آشپزخانه‌ها نیست. به گفته اهالی، امنیت معتادان و مواد فروشان در محله هرندی از امنیت ساکنان آن‌جا بیشتر است. با توجه به حضور موادفروشان و ایجاد آشپزخانه‌های تولید کریستال و شیشه و خانه‌های مجردی که پاتوق شده‌اند، باید منتظر ماند تا ببینیم چه زمانی مجوزها برای ورود به این خانه‌ها صادر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تصاویر محل تیک اف از محل سایت پاراگلایدینگ بام تفت