آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



صبحانه/ مزه واقعی «رولت مربا» را دریابید


صبحانه/ مزه واقعی «رولت مربا» را دریابیدسوران/ چی لازم دارم:
نان باگت دو عدد
مربای دلخواه (مارمالاد) کره و خامه به میزان لازم
تخم‌ مرغ چهار عدد
شکر سه قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
چه جوری درست میشه:
نان باگت را از وسط به صورت طولی باز می‌کنیم طوری که نان خرد نشود و دو سر آن را می‌بریم. در داخل نان بعد از خارج کردن مقداری از خمیرها، کره نرم‌شده را در کل سطح می‌مالیم. سپس یک لایه مربا (مارمالاد) دلخواه را مالیده و نان را به آرامی رول می‌کنیم و در کیسه فریزر می‌گذاریم تا نرم گردد.
در ظرف مخصوص (پیرکس یا سوفله‌خوری) یک لایه کره مالیده و مارمالاد دلخواه را روی کره می‌ریزیم و رولت‌ها را به عرض دو سانتی‌متر برش زده و در ظرف می‌چینیم.
تخم‌مرغ، وانیل، مقداری نمک و شکر را هم زده تا یک‌دست شده و آن را طوری اضافه می‌کنیم که روی باگت‌ها را نپوشاند و آغشته نشود. به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم و بعد از پختن با خامه تزئین می‌کنیم.
نکتـه:
این رولت را با چای و انواع آبمیوه میل کنید تا مزه واقعی آن را دریابید.






منبع: سوران


ویدیو مرتبط :
‫رولت صبحانه‬‎