آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



چگونه از خامه ترش در تخم مرغ نیمرو استفاده کنیم


چگونه از خامه ترش در تخم مرغ نیمرو استفاده کنیمچگونه/ بعضی افراد برای اینکه تخم مرغ نیمرو بافت نرم تری داشته باشد به آن شیر اضافه می کنند. به جای شیر می توانید به آن خامه اضافه کنید تا یک نیمروی خامه ای و با طعم کمی تند داشته باشید. می توانید برای درست کردن تخم مرغ ساده فقط به آن خامه اضافه کنید و یا با اضافه کردن مواد دیگری به عنوان مکمل، نیمرو با خامه ی ترش و پیازچه و یا نیمرو با خامه ی ترش به سبک مکزیکی درست کنید. دستورالعمل زیر برای سه نفر است.
نیمروی ساده همراه با خامه ی ترش
1
6 عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و 2 قاشق غذاخوری خامه ی ترش، 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری فلفل به آن اضافه کنید. مخلوط را حدود 15 الی 20 ثانیه هم بزنید تا کف کند.
2
شعله ی گاز را روشن کنید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. به اندازه ی 2 قاشق چایخوری کره در یک ماهیتابه ی نچسب بریزید و بگذارید روی حرارت ذوب شود.
3
حالا تخم مرغ ها را اضافه کنید. آن ها را به سمت وسط ماهیتابه هدایت کنید تا بپزند. برای این کار می توانید از کاردک استفاده کنید و بگذارید قسمت های آبکی مخلوط به سمت لبه های بیرونی ماهیتابه برود. هر زمان که تخم مرغ به طور کامل پخت، با کاردک آن را از درون ماهیتابه خارج کنید.
نیمرو همراه با خامه ی ترش و پیازچه
4
مجدداً 6 عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری فلفل به آن اضافه کنید. مخلوط را حدود 15 الی 20 ثانیه هم بزنید تا کف کند.
5
ساقه ی 6 پیازچه را خرد کنید و درون مخلوط بریزید.
6
2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن نباتی درون یک ماهیتابه ی نچسب بریزید و آن را روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید.
7
تخم مرغ ها را اضافه کنید. آن ها را به سمت وسط ماهیتابه هدایت کنید تا بپزند. برای این کار می توانید از کاردک استفاده کنید و بگذارید قسمت های آبکی مخلوط به سمت لبه های بیرونی ماهیتابه برود.
8
دو قاشق غذاخوری خامه ی ترش به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا تخم مرغ ها به طور کامل بپزند. این کار باعث می شود خامه ی ترش ذره ذره به خورد تخم مرغ برود. هر زمان که تخم مرغ به طور کامل پخت، با کاردک آن را از درون ماهیتابه خارج کنید.
نیمرو به همراه خامه ی ترش به سبک مکزیکی
9
6 عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری فلفل به آن اضافه کنید. مخلوط را حدود 15 الی 20 ثانیه هم بزنید تا کف کند.
10
2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن نباتی درون یک ماهیتابه ی نچسب بریزید و آن را روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید.
11
2 قاشق غذاخوری پیاز سبز خرد شده و 1/2 بذر jalapeno ی خرد شده (jalap : جلب، جلپ، داروی مسهل که از ریشه ی یک نوع درخت در مکزیک می گیرند) به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا پیاز و jalapeno حدود 15 الی 20 ثانیه با هم بپزند. حالا تخم مرغ ها را اضافه کنید و حرارت را کم کنید. بگذارید تخم مرغ ها 2 دقیقه بپزند.
12
3 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده، 1 عدد گوجه فرنگی خرد شده و 2 قاشق غذاخوری خامه ی ترش به آن ها اضافه کنید. وقتی تخم مرغ ها به طور کامل پختند با کاردک آن ها را از ماهیتابه خارج کنید.
13
می توانید تخم مرغ ها را با سس سالسا، چیپس ذرت و یا چیپس تردیلا سرو کنید.


منبع: چگونه


ویدیو مرتبط :
‫رولت خامه ، 3 تخم مرغ، برای هر تخم مرغ ا قاشق آرد و یک قاشق شکر، یک پنسه نمک، وانیل0‬‎