ثبت نام 2000 اثر برای شرکت در مسابقه فیلمسازی «نور ابن هیثم»


  X  

ثبت نام 2000 اثر برای شرکت در مسابقه فیلمسازی «نور ابن هیثم»

تسنیم/ در حالی که کمتر از 20 روز به پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم باقیمانده، تاکنون بیش از دو هزار فیلم به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ارسال شده است.
تعداد آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم به دو هزار اثر رسید. این در حالی است که هر فیلم شرکت کرده در این مسابقه با مشارکت دست کم دو دانش آموز و به صورت گروهی ساخته شده است. از این رو تعداد دانش آموزان شرکت کرده در این مسابقه به بیش از 4 هزار نفر می‌رسد.
همچنین مدارس و پژوهشسراهای سراسر کشور نیز استقبال خوبی از این مسابقه فیلمسازی میان دانش آموزان نشان داده‌اند. بدین ترتیب پژوهشسرای رازی از شیراز با 351، پژوهشسرای فارابی از داراب با 12 و مجتمع آموزشی روحانی از مرودشت با 10 گروه بیشترین تعداد گروه‌های دانش آموزی را برای شرکت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم معرفی کرده‌اند.
این مسابقه زیر نظر معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری و به عنوان یکی از بخش‌های دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم درباره موضوعات علوم بینایی، نور‌شناسی و کاربرد نور را در گروه‌های دو یا سه نفره دریافت کرده و به داوری می‌گذارد.
جذابیت و زیبایی، قابلیت آموزشی، میزان علمی بودن، خلاقیت، میزان نقش و تلاش دانش آموزان، تکرارپذیری توسط دیگران از جمله معیارهای ارزیابی آثار شرکت کنندگان عنوان شده است.
همچنین امکان مشاهده وضعیت و آمار شرکت کنندگان در پایگاه اینترنتی این مسابقه به نشانی WWW. MUSTAFAPRIZE. ORG وجود دارد.
اعطای 100 سکه بهار آزادی به 100 فیلم بر‌تر، اعطای لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان به دانش آموزان سازنده 20 فیلم بر‌تر، معرفی 20 فیلم بر‌تر و سازندگان آن‌ها در برنامه‌­های تلویزیونی فن‌آموز، اهدای 20 مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی، به ارزش مجموع 100 میلیون تومان به تعداد 10 مدرسه و 10 پژوهشسرا که بیشترین مجموع امتیازات فیلم‌های ساخته‌شده را کسب کنند، به عنوان جوایز مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم در نظر گرفته شده است.
سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد (یونسکو) سال 2015 (1394) را به عنوان سال نور معرفی کرده است، این بزرگداشت بواسطه هزارمین سال انتشار کتاب المناظرِ ابن هیثم دانشمند مسلمان اتفاق افتاده است.


ویدیو مرتبط :
مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم