وقتی موبایل برای سلامت شما مفید می شود!!


جریان سریع امور در دنیای امروز به حواس‌پرتی بیشتر و نداشتن وقتی برای آسودگی انجامیده است. در چنین شرایطی نیازهای بدن به آسانی فراموش می‌شود. خوشبختانه همان وسایلی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند، می‌توانند برای ترغیب زندگی سالم هم به کار روند. این ۱۴ برنامه می‌توانند با کارکردهایی مانند ردگیری و بهبود سنجه‌های سلامت شخصی به شما یاری برسانند.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان


بدون نیاز به پزشک وزن کم کنید, خوابتان را تنظیم کنید و پاسخ سوالات پزشکی تان را بگیرید!!

موبایل‌های هوشمند همیشه به‌عنوان یکی از تهدیدهای جدی برای سلامت انسان‌ها مطرح بوده‌ و هستند. اما از سوی دیگر، این گوشی‌های هوشمند به یکی از لوازم ضروری زندگی امروزی نیز تبدیل شده‌اند و امکاناتی را که در طول شبانه‌روز ممکن است نیاز داشته باشید در خود جمع‌آوری کرده‌اند؛

دوستان، موسیقی، دفترچه یادداشت و خاطرات، برنامه‌های ورزشی و.... اسمارت‌فون‌ها می‌توانند در ماه‌های بارداری همراهتان باشند و مراقبت‌های لازم را به شما گوشزد کنند یا اینکه روزهای مهمی که ممکن است فراموششان کنید را به شما یادآوری کنند.

با این حال، محققان معتقدند اگر این گوشی‌های همه‌فن‌حریف را کنار بگذارید، باز هم به سلامت خود خدمت می‌کنید. آنها معتقدند حتی در صورتی که با کمک این ابزارها وزنتان را کم کنید، زمان مصرف داروهایتان را به خاطر بیاورید یا با دوستانتان گپ بزنید و لبخند به لب بیاورید، باز هم به‌دلیل استفاده از آنها در معرض خطرهایی قرار می‌گیرید که سلامت شما را تهدید می‌کند.

با این حال، گویا نمی‌توان به سادگی پای این همراهان را از روش زندگی جدید کوتاه کرد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم در مورد تلاشی که پژوهشگران برای اضافه کردن ابزارک‌های سلامتی به این همدم جدید انجام داده‌اند، اطلاع‌رسانی کنیم.

جریان سریع امور در دنیای امروز به حواس‌پرتی بیشتر و نداشتن وقتی برای آسودگی انجامیده است. در چنین شرایطی نیازهای بدن به آسانی فراموش می‌شود. خوشبختانه همان وسایلی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند، می‌توانند برای ترغیب زندگی سالم هم به کار روند. این ۱۴ برنامه می‌توانند با کارکردهایی مانند ردگیری و بهبود سنجه‌های سلامت شخصی به شما یاری برسانند. بهترین خصوصیت این برنامه‌ها این است که اغلبشان می‌توانند حتی هنگامی که شما به کار دیگری مشغول هستید- حتی هنگامی که به خواب می‌روید- به کار خودشان ادامه می‌دهند. انتخاب این برنامه‌ها به جز توان بالقوه‌شان برای کمک به داشتن شیوه زندگی سالم بر مبنای این دلایل بوده است؛ ارزیابی کاربران، ارزان‌ و در‌دسترس‌بودن، شکل، کاربردی بودن و ارتباط داشتن با زندگی سالم و نیازهای یک اجتماع سالم.


Sleep Talk Recorder

اگر شخصی هنگام خواب حرف می‌زند، اما کسی نیست که صدایش را بشنود و به او اطلاع دهد که چه می‌گوید، چطور می‌تواند از این موضوع خبردار شود؟

۵۰ درصد کودکان و ۵درصد بزرگسالان درطول خواب حرف می‌زنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، راهی برای اینکه بفهمید هنگام خوابیدن چه می‌گویید، وجود دارد. با این برنامه می‌توانید بفهمید خودتان یا کودکتان شب‌ها در طول خواب چه می‌گویید. این برنامه صداهای ضبط‌شده و مکان ضبط آنها را روی یک خط زمانی حفظ می‌کند که به راحتی می‌توانید آن را مرور کنید و در آن عقب و جلو بروید. در بهترین حالت ممکن است دریابید حین خواب‌ مساله ریاضی پیچیده‌ای را حل کرده‌اید و در بدترین حالت صداهای شگفت‌انگیزی دارید که می‌توانید آنها را با دوستانتان روی فیس‌بوک یا توئیتر به اشتراک بگذارید. این برنامه برای آیفون به قیمت ۹۹ دلار و برای تلفن‌های اندروییدی به‌طور رایگان در دسترس است.


PockeFirsAid & CPR

این برنامه می‌تواند نجات‌بخش باشد، چرا که یک راهنمای عملیات‌های نجات‌بخش و اورژانسی با استفاده آسان و مشتمل بر اطلاعاتی درباره اصول کمک‌های اولیه و احیای قلبی- ریوی و استفاده از شوک‌دهنده‌های خارجی خودکار یا سایر اورژانس‌های پزشکی، جراحات و زیست‌محیطی است. همه مطالب این برنامه به‌وسیله انجمن قلب آمریکا- قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان داوطلب برای سلامت قلب در آمریکا- تهیه شده است. شما ممکن است نیاز به استفاده هر روزه از این برنامه نداشته باشید اما هنگامی که در شرایطی اورژانسی قرار بگیرید، مطمئنا از در اختیار داشتن آن شاد خواهید شد. قیمت این برنامه برای آیفون و تلفن‌های اندروییدی 99/1 دلار است.

Symple

آیا گاهی دچار درد شانه یا سردردهای بی‌علت می‌شوید؟

برنامه‌ای وجود دارد که زمان‌هایی که شما این علائم غافلگیرکننده را تجربه می‌کنید، ردگیری می‌کند.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا ۲۰ علامت بیماری را در آن واحد پیگیری و یادداشت‌ها و عکس‌های مربوط به آنها را حفظ و داروها، فعالیت‌های جسمی و سایر عواملی که بر چگونگی احساس این علائم اثر می‌گذارند، ثبت کنید.

این برنامه همچنین یک گزینه ساده برای فرستادن اطلاعات جمع‌آوری‌شده به‌وسیله شما درباره علائمتان به پزشک نیز در اختیارتان می‌گذارد. اگر علائمی را تجربه می‌کنید که علتش را نمی‌دانید، این برنامه به شما برای حل این مشکل کمک خواهد کرد. این برنامه برای آیفون نوشته شده و قیمت آن 99/2 دلار است.


drug.com

هنگامی که به اطلاعات قابل‌اعتماد درباره داروهای معینی نیاز دارید، کافی است تلفن هوشمندتان را بررسی کنید. به‌عنوان یک راهنمای نهایی در مورد هر آنچه مربوط به داروهاست، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید فهرست دارویی خاص خودتان را ایجاد و اطلاعات پزشکی مربوط به داروهایی که مصرف می‌کنید، را پیگیری کنید با استفاده از ابزار drug.com جستجوی این برنامه می‌توانید پایگاه‌ داده‌های گسترده آن را مرور و قرص‌های ناشناخته را با وارد کردن نشان، شکل یا رنگشان شناسایی کنید. سایت drug.com یکی از معتبرترین منابع آنلاین دارویی است بنابراین تعجبی ندارد که برنامه آن نیز بسیار سودمند باشد. این برنامه به رایگان برای آیفون و تلفن‌های اندروییدی در دسترس است.


HealthTap

هنگامی که نیاز به شنیدن پاسخ پرسش‌هایتان از پزشک دارید، می‌توانید اتاق انتظار را کنار بگذارید و برنامه HealthTap را باز کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید پرسش‌هایتان را از بیش از ۵۰ هزار پزشک واقعی در ۱۳۷ تخصص که در بحث‌ها شرکت می‌کنند، بپرسید.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این برنامه این است که با استفاده از آن می‌توانید سفری مجازی به مطب پزشک انجام دهید و وضعیت سلامتتان را از خانه بهبود بخشید. این برنامه برای آیفون و تلفن‌های اندروییدی رایگان در دسترس است.


Garmi- Fit

همه ما می‌دانیم هنگامی که پای ورزش کردن به میان می‌آید، باانگیزه ماندن مساله مهمی است، به‌خصوص هنگامی که بخواهید دویدن را شروع کنید. با برنامه Garmi- Fiمی‌توانید مسافتی را که دویده‌اید، سرعت دویدن و مقدار کالری سوخته‌شده را ردگیری کنید. این ابزار تمرینی همچنین سابقه دویدن شما را ثبت می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید در چه جاهایی و در چه زمانی‌هایی دویده‌اید و نقشه مسیر دویدن خود را نیز ببینید. این برنامه حتی موسیقی‌های انتخابی برای شنیدن حین دویدن هم به شما پیشنهاد می‌کند. امکان دیدن پیشرفت‌ در برنامه دویدن‌تان برای تلفن همراهتان مزیت خوبی است که باعث می‌شود برای ادامه ورزشتان انگیزه پیدا کنید. در واقع، این برنامه می‌تواند مانند یک مربی شخصی جیبی برای شما عمل کند. این برنامه با قیمت ۹۹ دلار برای آیفون و تلفن اندروییدی در دسترس است.

KidsDoc

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید کودکتان همراه یک دستورالعمل متولد شده بود؟!

نگران نباشید، شما در این آرزو تنها نیستید!

برنامه KidsDoc پاسخ مدرن و مدونی به این مشکل والدین است. می‌توانید ۹۹ نشانه از خونریزی بینی تا نیش زنبور را در این برنامه انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به بهترین شیوه پاسخ به نیازهای کودکتان در این موارد را بیابید.

این برنامه مورد اعتماد اطلاعاتش را از پرتکل‌های بالینی مورد استفاده متخصصان اطفال و پرستاران در ۱۰ هزار مطب و ۴۰۰ مرکز فراخوان پرستاری در آمریکا و کانادا به دست آورده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید مهارت‌های فرزندپروری‌تان را تقسیم کنید. این برنامه به قیمت 99/1 دلار برای آیفون و تلفن اندروییدی در دسترس است.


My DieCoach

هنگامی که با چالش شروع یک برنامه جدید برای کاهش وزن روبرو هستید، ممکن است ابتدا احساس ناامیدی کنید اما اگر بتوانید اندکی انگیزه‌ از طریق تلفن شخصی‌تان بگیرید، احتمالا بهتر در این برنامه پیشرفت می‌کنید. برنامه My DieCoach دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.

عکس‌ها و یادداشت‌های آپلودشده‌ای که به شما الهام می‌بخش


ویدیو مرتبط :
چرا ورزش برای سلامت قلب و ریه مفید است